بابت کار نکرده حقوق نمی‌دهم/فشار بیاورید استعفا می‌کنم
کد خبر: 3655641
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
احمدپور:

بابت کار نکرده حقوق نمی‌دهم/فشار بیاورید استعفا می‌کنم

گروه اقتصادی: سهامدار هپکو در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار برگزار شد با بیان اینکه مشکلات کارگری به دوره مدیریت بنده ربطی ندارد گفت: بابت کار نکرده کارگران حقوق نمی‌دهم و اگر برای پرداخت معوقات به من فشار بیاورند استعفا می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، رضا عبدلی، رئیس شورای اسلامی کارگران هپکو در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که امروز، یکشنبه 30 مهرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به اعتراضات ماه‌های اخیر کارگران این شرکت گفت: نزدیک به دو سال است مکاتباتی درباره مشکلات کارگران هپکو با مسئولان ارشد استان شده است ولی متاسفانه تاکنون جواب صریح به ما داده نشده است. این شرکت سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود و روز به روز نیز بر مشکلات  آن اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: فرزندان کارگران هپکو در آغاز سال تحصیلی جدید لباس و لوازم التحریر نو نخریدند و با کفش‌های پاره و لباس‌های کهنه عازم مدرسه شدند. برخی از آنها به دلیل عدم پرداخت شهریه مدرسه، اجازه ورود به کلاس نداشتند.
عبدلی تصریح کرد: قول‌های متعددی به کارگران در شوراها و جلساتی چون شورای تامین، ستاد اقتصاد مقاومتی و... از سوی مسئولان استان داده شد ولی این مصوبات هیچگاه عملی نشد. همین امر این گمان را تقویت کرد که مسئولان نمی‌خواهند پاسخگوی مطالبات کارگران باشند.
رئیس شورای اسلامی کارگران هپکو بیان کرد: کارگران این شرکت در ناامیدی کامل به سر می‌برند و نسبت به اقدامات مسئولان استان و کشور بیم دارند. نامه نگاری‌ها تا دفتر رئیس جمهور نیز پیش رفته ولی چیزی جز سکوت در جواب نشنیدیم.
وی با بیان اینکه خواسته پرسنل هپکو خواسته‌های زیادی نیست، گفت: در وهله اول خواسته کارگران این است شرکت مجدد احیا شود، مدیرعامل شرکت تلاش می‌کند مشکلات 10 ساله هپکو را حل کند اما چشم کارگر به دستگاهی است که از کار افتاده کارگر وقتی متوجه اقدامات مؤثر می‌شود که چرخه تولید در خط  مونتاژ راه بیافتد. متاسفانه دستگاه‌های این شرکت مستهلک شده‌اند، سیستم ایمنی شرکت کاملاً فرسوده شده و حتی لباس کار و کفش ایمنی هم نداریم.
رئیس شورای اسلامی کارگران هپکو تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود معلوم نیست چه زمانی چرخه تولید مجددا احیا می‌شود. حدود 400 نفر در کارگاه  حضور دارند اما فقط 70 تا 80 نفر مشغول کار هستند، کارگر معتاد کار است، کارگران هپکو از کار نکردن خسته شده‌اند و معترض هستند.
عبدلی گفت: هپکو با بدهی فعلی چگونه می‌تواند احیا شود، 2 هزار کارگر هپکو به 900 نفر رسیده است این تعداد هم وضعیت معیشتی خوبی ندارند اکثر کارگران بعد از ظهر برای امرار معاش در حرفه دیگری مشغول هستند جوشکار این شرکت برای تأمین نان شب خانواده‌اش، با ساعتی 2 هزار تومان کار می‌کند.
وی ادامه داد: وزیر کار قول تصفیه حساب حقوق کارگران شرکت‌ آذرآب را داد ولی نصف معوقات هپکو را پرداخت کرد این فرق گذاشتن بین کارگران صنایع است کارگران هپکو کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.
به گزارش ایکنا؛ اسدلله احمد پور، سهامدار شرکت هپکو نیز گفت: بنده با دید مثبت وارد این شرکت شدم و سعی بر این بود با همیاری پرسنل و مسئولان بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم اما با توجه به حسابرسی که 31 تیرماه سال جاری توسط سازمان حسابرسی انجام شد علاوه بر بدهی 746 میلیاردی با اختلاف حساب 150 میلیارد تومانی نیز مواجه شدیم.
وی ادامه داد: شرکت هپکو امروز با زیان‌های متعدد و بدهی یک‌هزار میلیارد تومانی مواجه است برای رفع این مشکل بنده برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت ارائه دادم که می‌توان به تولید یک‌هزار و 180 دستگاه ماشین راه سازی در شش ماهه دوم سال 96 و شش ماهه اول سال 97 اشاره کرد. علاوه بر آن با جذب سرمایه گذاری خارجی سعی در برطرف کردن مشکلات را داریم که می‌توان به واردات قطعه از آلمان اشاره کرد که اگر بانک تجارت در بخش اعتبارات مساعدت‌های لازم را انجام دهد شاهد عقد قرار داد با این شرکت خواهیم بود.
احمدپور با اشاره به اینکه به دلیل بدهی حساب‌های این شرکت مسدود شده بود، گفت: با رایزنی با بانک تجارت قرار شد 550 میلیارد تومان بدهی این شرکت ظرف یک سال پرداخت شود تا بتوانیم اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان از این بانک دریافت کنیم.
سهامدار هپکو بیان کرد: هپکو از توان بالایی در ساخت ماشین آلات برخوردار است به همین منظور وارد قرارداد 400 دستگاه ماشین آلات راهسازی با سازمان همیاری شهرداری‌ها شدیم که خوشبختانه تاکنون 133 دستگاه تولید شده است اما به دلیل تعلل و مشکلات پیش آمده این سازمان به ما تا 7 آبان ماه سال جاری فرصت داده تا مابقی دستگاه‌ها را تحویل دهیم در غیر این صورت قرارداد فسخ و شرکت باید جریمه پرداخت کند.
وی با بیان اینکه اعتراضات کارگری و مشکلات شرکت به سیستم مدیریتی بنده ربطی ندارد، گفت: وضعیت موجود حاصل نادیده گرفتن مشکلات 10 سال پیش این شرکت است و تخصیص اعتبارات و درمان‌های مقطعی جوابگو نیست زیرا این شرکت در حال حاضر بالغ بر 5 میلیارد تومان معوقات کارگری دارد.
احمدپور در پاسخ به درخواست استاندار مبنی بر پرداخت کلیه حقوق کارگران این شرکت گفت: این امکان وجود ندارد بنده آمده‌ام کار کنم و از کارگران انتظار دارم همکاری کنند نه اینکه دست به اعتصاب بزنند و بابت کار نکرده، از من درخواست حقوق کنند من نیامده‌ام پول پخش کنم.
سهامدار هپکو در پایان بیان کرد: از زمان ورود بنده مشکلات به همین منوال وجود داشته است و اگر قرار باشد برای پرداخت حقوق معوقه کارگران به من فشار بیاورند استعفا می‌دهم.
captcha