مجموعه سوگواری «بر شانه‌های نی» رونمایی شد
کد خبر: 3655666
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

مجموعه سوگواری «بر شانه‌های نی» رونمایی شد

گروه فرهنگی: مجموعه سوگواری «بر شانه‌های نی» برگرفته از اشعار آیینی در وصف واقعه عاشورا با حضور جمعی از شعرای آیینی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، عصر امروز 30 مهر مجموعه سوگواری «بر شانه‌های نی»، اشعار برگزیده در سوگواره عاشورایی و شعرهای شعرای آیینی پیشکسوت استان، با حضور جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان رونمایی شد.
مجتبی بنیادیان، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، در این مراسم شناسایی، حمایت و هدایت نخبگان را سه مأموریت بنیاد نخبگان دانست و گفت: در حوزه هدایت، نخبگان را به ترویجی فرهنگی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و مزین به فرهنگ اسلامی ترغیب می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان با هدف شناسایی استعدادهای علمی تأسیس شده است، افزود: آیین‌نامه حمایت از استعدادهای ادبی و هنری در بنیاد نخبگان تدوین و از دو سال پیش اجرایی شده است.
بنیادیان تصریح کرد: فرهیختگان ادب و هنر که دارای آثار برتر و خلاقانه در حوزه شعر و ادبیات فارسی، داستان‌نویسی، موسیقی، تئاتر، نمایشنامه، سینما و ... هستند می‌توانند در سایت بنیاد ملی نخبگان رزومه خود را ارسال کنند تا پس از بررسی موردحمایت بنیاد واقع شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان شناسایی استعدادهای برتر با همکاری آموزش‌وپرورش خواند و گفت: دانش آموزان مستعد از پایه چهارم ابتدایی در هشت گویه توسط بنیاد شناسایی و حمایت می‌شوند.
در ادامه این آیین مریم آرام، جواد محمدی، علی داوودی، وحید برزگر، فاطمه دهقانیان، پانته آ صفایی، مرتضی عبدالحسین زاده، مرتضی کریمی و نرگس سورانی اشعاری آیینی در وصف عاشورای حسینی(ع) قرائت کردند.
یادآور می‌شود مجموعه اشعار آیینی «بر شانه‌های نی» به همت حوزه هنری، بنیاد ملی نخبگان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرهنگی مذهبی شیفتگان وصل فرخشهر گردآوری و به چاپ رسیده است.
captcha