دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی حضور چشمگیری داشته باشند
کد خبر: 3655677
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
نوزایی:

دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی حضور چشمگیری داشته باشند

گروه اجتماعی: معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد گفت: مربیان پرورشی در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند، باید دانش‌آموزان در برنامه‌ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی حضور چشمگیری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسن نوزایی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد دیروز یکشنبه، 30 مهر در نشست معاونان و مربیان پرورشی این شهرستان گفت: امیدواریم، بتوانیم در کنار هم در مجموعه حوزه پرورشی و امر تعلیم و تربیت که در واقع مسؤولیت بسیار مهم و خطیری است به خوبی فعالیت کنیم.
وی تصریح کرد: در نهج‌البلاغه که گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه حضرت علی (ع) است به مسائل تربیتی توجه ویژه‌ای شده است، باید دانش‌آموزان را با این کتاب گرانبها و ارزشمند آشنا کنیم، همواره در این مسیر گام برداریم و به گسترش گفتمان و اندیشه نهج‌البلاغه در جامعه بپردازیم.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد افزود: تمام مشکلات و آسیب‌هایی که برای دانش‌آموزان در سطح جامعه ایجاد می‌شود، تنها متوجه مربیان و معلم‌های آن‌ها  نیست، بلکه خانواده‌ها می‌توانند، نقش محوری و اساسی در راستای تربیت و تعلیم آن‌ها به سمت ارزش‌های دینی و اسلامی داشته باشند.
نوزایی بیان کرد: در حوزه پرورشی برنامه‌ها و فعالیت‌های فراوانی وجود دارد که اگر به صورت شبانه‌روزی هم تلاش کنیم، باز هم دچار کمبود زمان می‌شویم و در واقع می‌توان گفت که پرورش بر آموزش مقدم است.
وی تصریح کرد: باید برنامه‌های ابلاغی و دستورالعمل‌های مربوطه در این حوزه را در دستور کار قرار دهیم که از جمله این برنامه‌ها طرح مصباح الهدی یا امام‌شناسی و همچنین سبک زندگی اسلامی است که باید در مدارس به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد در زمینه اهداف این طرح گفت: اهداف این طرح شامل ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی با بهره‌گیری از زندگی چهارده معصوم(ع)، آشنایی همه‌جانبه دانش‌آموزان و فرهنگیان با زندگینامه چهارده معصوم(ع)، شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آن در زندگی و ... است.
نوزایی عنوان کرد: باید دانش‌آموزان را با استفاده از نقاشی‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به سمت ارزش‌های اسلامی سوق دهیم که توانستیم در مسابقات قرآن و معارف اسلامی رتبه‌های برتر را توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب کنیم.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدرسه باید شرکت حداکثری در مسابقات قرآن و معارف اسلامی داشته باشند و نباید به صورت موردی و گزینشی تعدادی از آن‌ها را انتخاب کنیم، افزود: مسابقاتی که در مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود، مهم تر از سایر مراحل مسابقات است و امسال هم محتوای مسابقات همانند سال‌های گذشته بوده و کتاب‌های لازم در این زمینه وجود دارد.
وی یادآور شد: مربیان پرورشی در خط مقدم تعلیم و تربیت هستند، باید دانش‌آموزان در برنامه‌ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی حضور چشمگیری داشته باشند، بهترین فضا در مدارس نمازخانه‌ها هستند که باید به نحو احسن  به این مکان‌ها رسیدگی و امکانات لازم برای تجهیز آن‌ها در نظر گرفته شود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد اظهارکرد: باید دانش‌آموزان با شور و شوق فراوانی در نماز جماعت مدارس شرکت کنند و با شکوه خاصی این فریضه الهی برگزار شود و اهمیت حضور در نماز جماعت و خواندن نماز اول وقت برای آنان تشریح  شود تا بدانند که اگر نماز برای رضای خداوند متعال خوانده شود، بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات را برطرف می‌کند.
نوزایی با بیان اینکه مربیان پرورشی مسابقات فرهنگی و هنری را در اولویت کاری خود قرار دهند و دانش‌آموزان حضور باشکوهی در این مسابقات داشته باشند، گفت: در زمینه مسابقات فرهنگی و هنری در سال گذشته موفق به کسب سه رتبه برتر در سطح استان کرمان شدیم و استعداد‌ها و ظرفیت فراوانی در دانش‌آموزان وجود دارد که باید آن‌ها را شکوفا کنیم و دانش‌آموزان موفق و علاقمند به مسائل فرهنگی و قرآنی شناسایی و در این راستا جذب شوند.
وی با اشاره به اینکه باید کتابخانه‌های مدارس تجهیز شوند و دانش‌آموزان را در آنجا مسؤولیت دهیم، تأکید کرد: دانش‌آموزان باید نقش محوری و اساسی را در این حوزه داشته باشند و همچنین کتابخانه‌ها در پرورش و رشد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش و اهمیت بسیار به‌سزایی دارند.
منبع: آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد
captcha