دومین روز دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی اربعین برگزار شد
کد خبر: 3655700
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

دومین روز دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی اربعین برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین روز دوره های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی اربعین با حضور بیش از ۲۸۰ نفر از اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا در حسینیه امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن به نقل از روابط عمومی جامعه الزهراء در این دوره که اواخر هفته گذشته برگزار شد حجت الاسلام  صفاری در کلاس «آموزش مکان ها و ظرفیت‌های عتبات» به روایات و احادیثی که درباره فضیلت های زیارت امام حسین(علیه‌السلام)  اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات داریم به ازای هر گام زائر اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) حسنه نوشته و سیئه محو می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به این قبیل روایات و اهمیت زیارت امام حسین(علیه‌السلام)، باید آداب زیارت آن حضرت را رعایت کنیم.
وی به آیه شریفه «إِنِّي أَنَا فَاخْلَعْ نَعْلَيْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُويً» در سوره مبارکه طه اشاره کرد و گفت: ما باید آداب حضور در بقاع متبرکه از جمله حرم مطهر امام حسین(علیه‌السلام) را رعایت کنیم، زیرا شهدا و از همه مهم‌تر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) حیّ و شاهد ما هستند.
حجت الاسلام  صفاری تصریح کرد: اگر ما در واقعه عاشورا حضور نداشتیم، امروز باید سیره و راه امام حسین(علیه‌السلام) را به عالمیان نشان دهیم.
وی بابیان اینکه پیاده روی اربعین را به منظور عالمگیر شدن نام اباعبدالله حسین(علیه‌السلام) انجام می دهیم، تأکید کرد: همایش پیاده روی اربعین و زیارت امام حسین(علیه‌السلام) یک حرکت زینبی است.
حجت الاسلام صفاری یاد آور شد: دستگاه بنی امیّه می‌خواست نام امام حسین(علیه‌السلام) و نهضت عاشورا را محو کند، اما حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) در این مسیر به گونه‌ای عمل کرد که همه دنیا حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) را بشناسند.
وی بیان داشت: در روایات داریم برای زیارت همه اهل بیت(علیهم‌السلام) خود را پاکیزه و غسل کنید، لباس تمیز بپوشید و سپس به زیارت برویم، اما در آداب زیارت امام حسین(علیه‌السلام) آمده است که با همان لباس گرد و غباری که از سفر و در راه بر فرد نشسته به زیارت مشرف شویم.
حجت الاسلام صفاری افزود: در روایات اسلامی آمده که چهار هزار ملک به استقبال زوّار امام حسین(علیه‌السلام) می روند و زوار را بدرقه می کنند.
captcha