درک عظمت قرآن، منوط به معرفت در تمامی ابعاد است
کد خبر: 3655702
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

درک عظمت قرآن، منوط به معرفت در تمامی ابعاد است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئيس اداره تبلیغات اسلامی عجب‌شیر، تاکید کرد: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد است.

حجتالاسلام حسین مقدسی، رئيس اداره تبلیغات اسلامی عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: عظمت قرآن ناشی از این است که این کتاب مقدس، کلام وحی و از ناحیه خداوند است و به این دلیل که خدا با عظمت است پس کلام او نیز با عظمت است و هر چه به این کتاب آسمانی توجه می‌شود باز هم نکات جدیدی در آن وجود دارد.
وی افزود: درک عظمت قرآن کریم به عنوان بزرگ ترین اقیانوس معرفت و عالی ترینِ معارف الهی نشان از لطف بی نهایت خداوند متعال به بشریت است.
وی با استناد به آیه 24 سوره حشر خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: او خداوندى است خالق و آفريننده‌اى بى سابقه و صورتگرى است بى نظير براى او نامه‌اى نيک است و آنچه در آسمان‌ها و زمين است تسبيح او می‌گويند و او عزيز و حكيم است.‌
حجت‌الاسلام مقدسی از لزوم تمسک به قرآن گفت و ادامه داد: بايد به قرآن کریم، اين عروه الوثقی دست يازيد و به اين وادی ايمن راه يافت و به اين محور تقوی تمسک جست و به اين ريسمان وحدت بخش چنگ زد تا سعادت دو جهان را دريافت كه البته اين گام نياز به شناخت قرآن دارد و مفسر و مبين الهی می‌خواهد و اين جز از راه اهل بيت كه اهل ذكرند و مفسر قرآن هستند، ميسر و امكان پذير نيست.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی عجب‌شیر یادآور شد: اين كتاب پايه گذار تمدن بزرگ اسلامی است و هدف آن ساختن جامعه‌ای از بهترين انسانها و بهترين امت هاست.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص)  افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: قرآن کریم پس از خدای سبحان از هر چیزی برتر است، پس هر کس قرآن را بزرگ شمارد خدا را بزرگ شمرده و هرکس آن را بزرگ نشمارد، حریم خدای سبحان را سبک شمرده است.
حجت‌الاسلام مقدسی تاکید کرد: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد است.
captcha