تبدیل پارک موزه‌ دفاع مقدس به یک مرکز گردشگری و دینی
کد خبر: 3655703
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
شهردار قم تاکید کرد:

تبدیل پارک موزه‌ دفاع مقدس به یک مرکز گردشگری و دینی

گروه اجتماعی: شهردار قم گفت: بوستان کوثر و موزه دفاع مقدس با ظرفیت‌های عظیمی که پیش‌بینی شده باید به یک مرکز ثقل جمعیت با پیش‌بینی‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از مراحل احداث پارک موزه انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه رشادت‌های دوران دفاع مقدس باید در فضایی اختصاصی حفظ شده و به نمایش عموم گذاشته شود، گفت: موزه دفاع مقدس دائرة المعارف بزرگی برای اسلام و انقلاب است و نباید این ارزش‌ها در ساختمان‌ها و فضاها گم شود؛ روح دفاع مقدس ارزش‌ها و رشادت‌ها است و اگر دفاع مقدس نبود بسیاری از مواهب نصیب نظام اسلامی نمی‌شد. 
وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در حد و شان این مساله باشد، گفت: زمانی که موزه در قم که مرکز انقلاب است ساخته می‌شود در مقایسه با دیگر موزه‌های شهرهای کشور باید ظرفیت‌های گسترده‌تری داشته باشد. 
شهردار قم با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در این شهر چشم‌گیرتر باشد، گفت: ساختمان‌های امروزی و به اصطلاح مدرن و سکولار با سرعت در شهرها ساخته می‌شود در حالی که ساختمان‌هایی که مرتبط با ارزش‌های ملی و مذهبی ماست همچنان ناتمام باقی مانده است. 
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرداری در حد امکان هر کمکی که لازم باشد در زمینه محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس مشارکت خواهد کرد، افزود: حتما طرح و برنامه‌ای برای محدوده محوطه‌های پارک موزه دفاع مقدس وجود دارد که ما این بستر را فراهم می‌کنیم که فضاسازی به سرعت بیشتری صورت پذیرد. 
وی با اشاره به ظرفیت‌های بوستان کوثر، گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط بوستان کوثر پارک موزه دفاع مقدس و باغ پرندگان است که در آینده تبدیل به یک ظرفیت عظیم خواهد شد. 
شهردار قم با مقایسه کوه صفه اصفهان با محدوده بوستان کوثر شهر قم، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بوستان کوثر با ظرفیت‌های عظیمی که پیش‌بینی شده به یک مرکز ثقل جمعیت با پیش‌بینی‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تبدیل شود. 
captcha