ائمه جماعت ضرورت کمک به مسلمانان میانمار را در جامعه تبیین کنند
کد خبر: 3655705
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
مهدوی‌امین:

ائمه جماعت ضرورت کمک به مسلمانان میانمار را در جامعه تبیین کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بر لزوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی براى مسلمانان مظلوم میانمار تاکید کرد و گفت: ائمه جماعت و روحانیون ضرورت کمک به مسلمانان مظلوم میانمار را در جامعه تبیین کنند و همه آحاد جامعه برای کمک به آنها بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، شامگاه یک‌شنبه، 30 مهرماه در همایش یاوران معنوی و فعالین اربعین حسینی لرستان که در سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: اربعین حسینی خوان برکتی است که به برکت امام حسین(ع) ایجاد شده است و همه مسلمانان از برکت و رحمت آن بهره‌مند می‌شوند.
وی به مناسبت‌های مذهبی مسلمانان در ایام مختلف سال اشاره و عنوان کرد: ایام محرم و صفر و رمضان ایام خاص تبلیغاتی هستند این در حالی‌است که اگر امروز انقلاب اسلامی ما پابرجاست از برکت ایام محرم، صفر، حماسه حسینی، نقش حضرت امام خمینی(ره)، رهنمودهای رهبری و خون شهداست.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین  با بیان این‌که اربعین حسینی امروز دشمن‌شکن شده و ریشه داعش را خشکانده است، اظهارکرد: خواسته مخلصانه شهدای ما در وصیت‌نامه‌ها جمله «تا کربلا رسیدن یک یا حسین(ع) دیگر» بود.
وی اربعین را بهترین فرصت تبلیغی روحانیون برشمرد و تاکید کرد: حضور روحانیت در موکب‌ها و پاسخگویی به مسائل شرعی زائران اربعین حسینی اثرات وضعی و معنوی زیادی به‌دنبال دارد.
مهدوی‌امین اربعین حسینی را روز زیارتی امام حسین(ع) برشمرد و با بیان این‌که در ایام اربعین از سراسر جهان به کربلا مشرف می‌شوند، عنوان کرد: یکی‌از شاخص‌ترین ویژگی‌های راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی این است که بیش‌از هفتاد درصد زائران حسینی، جوانان هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به کشتار مردم بی‌گناه میانمار اشاره و با تاکید بر این‌که ائمه معصومین همواره در کمک به مردم مظلوم پیش‌قدم بودند، تصریح کرد: امروز با توجه به ستم‌های بسیاری که به مردم مسلمان میانمار می‌شود ائمه جماعت و روحانیون ضرورت کمک به مسلمانان مظلوم میانمار را در جامعه تبیین کنند و همه آحاد جامعه برای کمک به آنها بسیج شوند.
وی بر لزوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی براى مسلمانان مظلوم میانمار تاکید و کمک به آنها را وظیفه دینی و انسانی برشمرد.
حجت‌الاسلام مهدوی به حضور حداقل یک روحانی در تمام موکب‌های لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: اقامه نمازجماعت، مشاوره مذهبی، بیان احکام و مسائل شرعی مهم‌ترین خدمات مذهبی هستند که توسط روحانیون لرستان به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود کمااینکه در جاهایی که تمرکز جمعیت زائران اربعین حسینی وجود دارد مانند حسینیه‌ها و مساجد از سخنرانان و علمای استان لرستان استفاده می‌شود.
captcha