توصیه‌های سفیر ایران به زائران/ هیچ زائری بدون روادید به عراق سفر نكند
کد خبر: 3655714
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

توصیه‌های سفیر ایران به زائران/ هیچ زائری بدون روادید به عراق سفر نكند

گروه جامعه: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به آغاز مراسم راهپیمایی اربعین از زائران خواست، هرگز بدون روادید به مرزها سفر نكنند، زیرا بدون داشتن روادید اجازه حضور را در عراق نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن تسلیت ایام اربعین سیدالشهد گفت: امیدوارم امسال زائران از جمهوری اسلامی ایران به سلامت و امنیت در این راهپیمایی عظیم شركت كنند و با زیارت مقبول به وطن بازگردند.

وی با اشاره به حضور دو نیم میلیون زائر ایرانی در اربعین سال گذشته، افزود: امسال پیش بینی می كنیم كه همچون سال گذشته جمعیت عظیمی حدود سه میلیون زائر ایرانی به عراق سفر كنند، به همین منظور در منافذ ورودی اقدامات گسترده ای انجام شده است.

سفیر ایران در عراق گفت: همچنین در شهرهای كربلا، نجف اشرف، كاظمین، سامرا و مرز جدید خسروی پیش بینی های لازم جهت حضور زائران كشورمان تدارك دیده شده است.

وی ادامه داد: در موضوع امنیت، بهداشت و درمان نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است؛ همچنین با نخست وزیری، وزارت كشور، وزارت امور خارجه، مرزبانی و استانداری های شهرهای مختلف عراق و مسئولان مختلف این كشور كه در موضوع اربعین فعال هستند، هماهنگی های لازم برای حضور زائران كشورمان انجام گرفته شده است.

مسجدی با توجه به اهمیت حضور زائران در مراسم اربعین حسینی، توصیه‌های در این زمینه داشت و گفت: به زائران ایرانی توصیه می‌شود كه حتما با روادید به عراق سفر كنند، هیچ كس حق ندارد بدون روادید وارد این كشور بشود، همچنین از زائران عزیز می خواهیم مقرارت و قوانین عراق را در همه سطوح رعایت كنند.

وی یادآور شد: مردم شریف ایران هر یك پیام رسان و سفیر برای كشورمان هستند، انتظار داریم زائران ایرانی با اخلاق مهربانی، دوستی و محبت با مردم، زائران، خادمان و موكب داران عراقی برخورد كنند.

سفیر كشورمان گفت: این روزها، ایام پرازدحام است، شهر نیاز به آرامش دارد، از این رو زائران كشورمان نیز باید این موضوع را به صورت جدی لحاظ كنند و به قوانین و فرهنگ این سرزمین احترام بگذارند.

وی تصریح كرد: زائران عزیز به هیچ وجه وارد فضای تبلیغی و فرهنگی كه حاشیه ساز است، نشوند؛ زیرا شعار و حماسه اربعین خود بزرگترین شعار فرهنگی، سیاسی، انقلابی و حسینی است كه این حركت خودش دربر دارد.

مسجدی گفت: از زائران ایرانی می خواهیم كه همكاری لازم را با خادمان حرم، موكب داران و مسوولان مختلف و كسانی كه به زائران خدمات ارائه می دهند به عمل بیاورند تا از زائر ایرانی یك چهره خوب، محبوب، قانون مدار، با اخلاق و در عین حال عاشق سیدالشهدا جلوه كند.

captcha