دو برادری که آرزوی قرآنی پدر را برآورده کردند + عکس
کد خبر: 3655722
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

دو برادری که آرزوی قرآنی پدر را برآورده کردند + عکس

گروه بین‌الملل: یوسف و ابراهیم ابوغنام دو برادر فلسطینی از منطقه «الطور» در قدس هستند که توانسته‌اند طی یک سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن شوند.

دو برادر فلسطینی حافظ قرآن و موفق در تحصیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری womenfpal.com، یوسف و ابراهیم ابوغنام دو برادر فلسطینی از منطقه «الطور» در قدس شریف هستند که آرزو دارند پدر و مادرشان در روز قیامت به خاطر روی‌آوردن آنان به قرآن، مورد لطف الهی قرار بگیرند.

این دو برادر از کودکی شروع به حفظ قرآن کرده و توانسته‌اند طی یک سال و نیم موفق به حفظ کل آیات شوند.
 
یوسف ابوغنام 12 ساله به الجزیره نت می‌گوید: در هشت سالگی کنار برادرم ابراهیم شروع به یادگیری قرآن کردم و همین امر سبب شد در زبان عربی هم پیشرفت کنم.
 
وی در این گفت‌و‌گو به سؤالات خبرنگار الجزیره به زبان عربی فصیح پاسخ داده و گفت: دلیل این امر قرائت آیات قرآن و یادگیری احکام تلاوت و تجوید بوده است.
 
یوسف و ابراهیم در مرکز «زید بن‌ثابت» واقع در جنوب شرق قدس، قرآن را یاد گرفته‌اند، مجدی ابوغنام، پدر این دو کودک حافظ قرآن در این باره به الجزیره نت می‌گوید: آن‌ها را تقریبا هر روز به این مرکز می‌بردم و همراهیشان می‌کردم تا کلام وحی را حفظ کنند.
 
این پدر فلسطینی خود آرزو داشته که حافظ کل قرآن شود؛ اما نتوانسته و به خودش قول داده است که کاری کند که فرزندانش به این هدف برسند.
 
لینا ابوغنام، مادر یوسف و ابراهیم نیز که در رشد توانمندی‌های قرآنی فرزندانش نقش داشته است، می‌گوید: ابراهیم استعداد حفظ شماره آیات و صفحات را هم دارد و هر آیه‌ای را که از حفظ قرائت کند، شماره آن را هم می‌تواند بگوید.
دو برادری که آرزوی قرآنی پدر را برآورده کردند 
وی افزود: این امر، شکوفایی استعداد ابراهیم در درس ریاضیات را در پی داشته و او در این درس، پیشرفت خوبی دارد.

تلاش والدین برای دیگر اعضا

شهد غنام، خواهر هشت ساله ابراهیم و یوسف هم مسیر برادرانش را ادامه داده و اکنون در آغاز این مسیر بوده و دو جزء قرآن را حفظ کرده است.
 
همچنین والدین برای این‌که مصطفی به عنوان کوچکترین عضو خانواده در مسیر قرآنی گام بردارد، تلاش زیادی را آغاز کرده‌اند و با برنامه‌ریزی برای گوش‌دادن این کودک شش ساله به آیات قرآن، برای نهادینه‌شدن آیات قرآن در ذهن او از کودکی تلاش می‌کنند.
 
آن‌ها معتقدند خانواده‌ها باید صبور و بردبار بوده و کودکان را مجبور به حفظ قرآن نکنند و زمان مناسبی را برای این کار برگزینند.

این پدر و مادر فلسطینی دوری فرزندانشان ار تلویزیون، ابزارهای اینترنتی و فضای مجازی را در تمرکزگرفتن آنان در حفظ مؤثر دانسته و می‌گویند که این امر آنان را از مسائلی که تمرکزشان را به هم ریخته، بر حذر داشته و سبب شکوفایی استعداد‌های قرآنی‌شان شده است/.

دو برادری که آرزوی قرآنی پدر را برآورده کردند
captcha