بهره‌وری موقوفات زمینه‌ساز رفع محرومیت از استان کردستان است
کد خبر: 3655724
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

بهره‌وری موقوفات زمینه‌ساز رفع محرومیت از استان کردستان است

گروه اجتماعی: رئیس امور شعب بانک ملی استان کردستان بهره‌وری موقوفات را زمینه ساز رفع محرومیت استان دانست و گفت: وقف سنت حسنه‌ای است که در صورت احیای آن خدماتی شایانی در زمینه رفع محرومیت در جامعه اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیامک عباسی، رئیس امور شعب بانک ملی کردستان امروز، یکم آبان ماه در جلسه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: چه بهتر که حضور سرمایه‌گذاران در اراضی موقوفه بوده تا نه تنها رونق اقتصادی در جامعه اتفاق بیافتد بلکه اجری معنوی نیز برای خود ذخیره کنند.

عباسی، سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در موقوفات را از زمینه های رفع محرومیت استان دانست و بیان کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که در صورت احیای آن خدماتی شایانی در زمینه رفع محرومیت در جامعه اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در این دیدار اظهار کرد: موقوفات استان دارای استعداد بالایی برای سرمایه‌گذاری هستند و این اداره کل آماده همکاری با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه یک تجارت برد برد است، بیان کرد: با مطالعه بر روی موقوفات استان می توان پی برد که ظرفیت اقتصادی بسیار خوبی در موقوفات استان جود دارد.

وی یادآور شد: هرگونه سرمایه‌گذاری منجر به خدمت به مردم استان چه از نظر اشتغال‌زایی و چه از نظر افزایش عواید موقوفه و محرومیت‌زدایی خواهد شد.

captcha