مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر از جنس پرورش است/ سخنان ما به ازاء عملی داشته باشند
کد خبر: 3655728
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر از جنس پرورش است/ سخنان ما به ازاء عملی داشته باشند

گروه فرهنگی: مجید مصلحی با بیان اینکه مسئولیت در حوزه فرهنگی از جنس پرورش است و باید ما به ازاء عملی داشته باشد، گفت: سرعت تغییرات در دنیای امروز بسیار بالاست و باید بیاموزیم که با این تغییرات چه مواجهه‌‌ای داشته باشیم، در غیر این صورت محکوم به این تغییرات می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان شامگاه گذشته 30 مهرماه در سینما بهمن اهواز برگزار شد.

دکتر مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با طرح این سؤال که حوزه هنری انقلاب اسلامی با چه هدفی تشکیل شد و چه تفاوتی با دیگر نهادهای فرهنگی دارد، گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی مسئولیت اصلی‌اش تولید و ترویج پیام‌های انقلاب اسلامی به زبان هنر است که ابزار نمایش، سینما، تئاتر، ادبیات، پژوهش هنری و ... به شمار می‌رود؛ وقتی از انقلاب اسلامی حرف می‌زنیم منظور ما یک هویت مستقل و یک جریان هویت‌ساز است

وی با اشاره به شاخصه‌های حوزه هنری گفت: یکی از این شاخصه‌ها ساختار و تشکیلات بسیار چابک و منعطف آن و نیروی انسانی چندمهارتی است، نیروی ما خدمت‌گزار کسی است که دل‌سپرده به انقلاب اسلامی و خانواده ایرانی و زندگی اسلامی ایرانی باشد و شاخصه دیگر حوزه هنری این است که نیروی انسانی آن در بند پست‌های سازمانی و رتبه‌های شغلی نیستند.

مصلحی در ادامه با تصریح به اینکه ما حرف‌های خوب زیاد می‌زنیم اما چرا اتفاق نمی‌افتد، گفت: به نظرم هر کس که در عرصه فرهنگ می‌خواهد کار کند باید از خود شروع کند. اینها رفتارهای کلامی می‌شود و باید ما به ازاء آن عمل داشته باشیم. رفتار ما باید از عمل به کلام برسد و مردم آن را باور کنند و این مسیری است که باید طی کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی می‌گوییم حوزه هنری چه تصوری داریم؟ عنصر اصلی آن هنرمندان هستند که تولید هنر می‌کنند بنابراین ما خدمت‌گزار این قشر باید باشیم، حوزه هنری باید پاتوق کسانی باشد که دل‌سپرده اسلام و ایران عزیز هستند. حوزه هنری مجموعه کوچک با تعداد نیروی محدود ولی آرمان‌ها و اهداف بلند است بنابراین ما تولید انبوه و ویترینی نداریم بیشتر تولید نمونه می‌کنیم و جریان‌ساز هستیم و این مأموریت اصلی ماست.

وی تصریح کرد: ما آنقدر که برای مقابله با تهدید سرمایه‌گذاری می‌کنیم به فرصت‌ها اهمیت نمی‌دهیم. گفتمان انقلاب، گفتمان پیشرفت،‌ تحول،‌ همدلی و استکبارستیزی است و امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی به این گفتمان نیاز دارد.

مصلحی با بیان اینکه باید یاد بگیریم با این تغییرات چه مواجهه‌‌ای داشته باشیم و همیشه در حال پیشرفت و تحول باشیم در غیر این صورت محکوم به این تغییرات می‌شویم، افزود: تا زمانی که تکیه ما به درآمدهای محدود دولتی باشد، محکوم بی‌جان شدن سازمان هستیم و راهی نداریم جز اینکه از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: کسی که در این حوزه مسئولیت می‌پذیرد، مدیریتش باید از جنس باغبانی و پرورش باشد و تحمل انتقاد را داشته باشد.

وی با اشاره با موقعیت استان خوزستان، گفت: تصویری که ما از خوزستان داریم به لحاظ تاریخی، موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و وجود اقوام مختلف تصویر خیلی بزرگی است. عقبه بسیار بزرگی دارد و در دوران دفاع مقدس، دوران برجسته‌ترین صفات آن یعنی ایثارگری بود؛ این اتفاقات حول محور ایران اسلامی جمع می‌شود.

مصلحی تصریح کرد: ما دستگاه‌ها امروز فرصت رقابت نداریم و آنقدر کار بر زمین مانده وجود دارد که هر چه تعامل در هم‌افزایی داشته باشیم بهتر می‌توانیم کار کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان ضمن قدردانی از مجتبی آقاکوچک‌زاده و پذیرفتن مسئولیت حوزه طی 9 ماه، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی را به عنوان مسئول حوزه هنری استان خوزستان معرفی کرد و گفت: امیدواریم خوزستان به آنچه شایسته آن است، ‌برسد و اگر کسی بخواهد در این حوزه مسئولیت بگیرد باید از خود بگذرد.

iqnakhouzestan@

captcha