همکاری 11 کمیته در برپایی موکب شهید بروجردی
کد خبر: 3655733
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

همکاری 11 کمیته در برپایی موکب شهید بروجردی

گروه اجتماعی: فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به برپایی موکب شهید بروجردی در میدان آیت‌الله بروجردی(ره) بروجرد، اظهار کرد: این موکب از 14 آبان تا 21 آبان‌ماه در بروجرد برپا می‌شود و یازده کمیته در شهرستان برای برپایی این موکب همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی کورانی‌فر، فرماندار ویژه بروجرد یک‌شنبه، 30 مهرماه  در جلسه ستاد اربعین شهرستان بروجرد، گفت: همه ساله شیعیان در انتظار رسیدن ماه محرم و عاشورا هستند.  
وی اظهارکرد: عاشورا برای شیعیان یک دانشگاه است و مسیر مشخصی را ترسیم کرده که عاشقان و ارادتمندان با حرکت در این مسیر و الگو گرفتن از درس‌های محرم و عاشورا می‌توانند در مسیر سعادت حرکت کنند.
فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: امسال با توجه به تحولات کشورهای منطقه باید نسبت به موضوع اربعین نگاه جامع‌تر و کامل‌تری داشته باشیم.
کورانی‌فر با بیان این‌که مراسم پیاده‌روی اربعین انسجام و اتحاد را به دنیا نشان می‎دهد، اضافه کرد: کلیه دستگاه‌ها باید فراتر از وظایف خود نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اقدام کنند.
 وی با اشاره به برپایی موکب شهید بروجردی در میدان آیت‌الله بروجردی(ره) بروجرد، بیان کرد: این موکب از 14 آبان تا 21 آبان‌ماه در بروجرد برپا می‌شود و یازده  کمیته در شهرستان برای برپایی این موکب همکاری دارند.
مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این جلسه اظهارکرد: سال گذشته در ایام اربعین این شهرستان از 75 هزار زائری که از بروجرد عبور کردند پذیرایی شد و دو هزار نفر در این مدت در مکان‌های در نظر گرفته شده اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: بیشتر زائرانی که در این مسیر تردد می‌کنند زائران کشورهای خارجی هستند و مردم با اهدای نذورات خود برای پذیرایی 10 روزه از زائران بسیارکمک کردند.
همچنین رضا امینی، رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تاکنون بالغ‌بر 12 میلیون تومان برای برپایی این موکب جمع‌آوری شده که چهار میلیون از این کمک‌ها به‌صورت نقدی و مابقی به‌صورت غیرنقدی در قالب تخم‌مرغ، مرغ، نان و پنیر است که در اختیار موکب شهرستان قرار می‌گیرد.
captcha