نگاهی تازه به دوران دفاع مقدس، در تئاتر «رحمت»
کد خبر: 3655735
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

نگاهی تازه به دوران دفاع مقدس، در تئاتر «رحمت»

گروه فرهنگی: یک گارگردان تئاتر دفاع مقدس بیان کرد: تئاتر «رحمت» روزهای دفاع مقدس را از دید تازه و نوینی می‌نگرد و نقش بانوان در آن دوران طلایی و شجاعت و دلیری آنان پابه‌پای همسران خود در صحنه‌های جنگ را به تصویر می‌کشد.

محمد حسن کوثری کارگردان نمایش رحمت، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تمام تلاش ما در اجرای این نمایش به تصویر کشیدن روزهای دفاع مقدس از دید تازه و نوینی است که بانوان و شیرزنان این دیار چگونه در آن دوران طلایی درخشیدند و شجاعانه و دلیرانه هم‌پای همسران خود در صحنه حضور داشتند.
وی در ادامه افزود: در واقع نمایش رحمت بیانگر پایبند بودن به اصول و ارزشهای انسانی است.
کوثری تصریح کرد: رحمت شخصیت اصلی این تئاتر است که عاشق دختری شده، در شب خواستگاری اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی اورا متحول می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولین از جمله معاونت فرهنگی سپاه پاسداران و دفاع مقدس برای تماشای این نمایش دعوت به عمل آورده و همچنین هر فردی که دوست دارد دنیای جنگ و دفاع مقدس را از پنجره‌ای تازه ببیند و از آن به عنوان جیره‌ی فرهنگی در زندگی آتی خویش استفاده کند به تماشای این تئاتر بنشیند.  
همچنین پژمان شاهوردی نویسنده‌ی نمایش رحمت با اشاره به اهداف خود از نگارش این قصه اظهار کرد: داستانهای جنگ و دفاع مقدس به داستانهای کلیشه‌ای و تکراری مبدل شده‌اند اما این قصه از یک بعد دیگر بر زندگی حقیقی این بزرگواران سخن می‌گوید،
وی هدف از این نمایشنامه را به چالش کشیدن مخاطب و بیان آثار جنگ بر زندگی روانی مردم دانست.
گفتنی است؛ این نمایش از 27مهرماه با بازی سهراب نیک فرجاد و همراهی محبوبه حسینی در پلاتوی مجتمع شهید آوینی(تئاتر شهر همدان) از ساعت 30/17 برگزار می‌شود.

captcha