دایره‌المعارف پایداری استان خوزستان در اولویت اول است
کد خبر: 3655757
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

دایره‌المعارف پایداری استان خوزستان در اولویت اول است

گروه فرهنگی: مسئول حوزه هنری استان خوزستان با بیان اینکه ما از هنر فاخر استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: اولویت اول ما دایره‌المعارف پایداری استان خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، شامگاه گذشته 30 مهر به عنوان مسئول حوزه هنری استان خوزستان معارفه شد.

وی در این مراسم که در سینما بهمن اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان فضای بسیار دلنشین و روح‌افزایی دارد، گفت: هنرمندی در دل به دست آوردن است نه دل شکستن و درِ دفتر حوزه هنری به روی همه ایده‌های هنری در حوزه ارزش‌های دینی و مذهبی باز است. از زحمات مدیران قبلی حوزه هنری استان و آقای مجتبی‌ کوچک‌زاده تشکر می‌کنم.

طباطبایی گفت: تکیه ما بیشتر روی شهرستان‌ها است. هنرمندان هر چه که در چنته دارند رو کنند. کارهایی که در تراز انقلاب اسلامی باشد به دیده منت قبول می‌کنیم. ما از هنر فاخر در قالب موسیقی، داستان،‌ شعر و فیلم و ... استقبال می‌کنیم.

مسئول حوزه هنری استان خوزستان اظهار کرد: اولویت اول ما دایره‌المعارف پایداری استان خوزستان است. دفتر ادبیات پایداری استان باید فعال شود تا سال دیگر باید ان‌شاءالله بتوانیم آن را ارائه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه هنری در بحث اعتبارات نیازمند تغییر بنیادین است، گفت: اعتبارات باید در حوزه فرهنگ بیشتر شود. اگر به ولنگاری فرهنگی رسیدیم به مرز بحران می‌رسیم. اگر در حوزه فرهنگ که زیربنای همه تعهدات دیگر است اساسی کار کردیم، در هیچ حوزه‌ای آسیب نخواهیم دید. مسئولان باید بیشتر به مقوله فرهنگ توجه کنند.

طباطبایی با بیان اینکه امیدواریم در حوزه اعتبارات بتوانیم از شهرداری،‌ شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه کمک بگیریم، تصریح کرد: ساختمان حوزه هنری در شأن آن نیست و در زمینه زیرساخت‌های دیگر، راه زیادی پیش روی ما است.

مسئول حوزه هنری استان خوزستان در پایان گفت: خیلی‌ها حوزه هنری را در استان را نمی‌شناسند. این گمنام بودن یک نهاد خوشنام مناسب نیست و باید آن را معرفی کنیم. این رسالت بر دوش هنرمندان است.

iqnakhouzestan@
captcha