راه‌اندازی سی و پنجمین فرستنده دیجیتال در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3655760
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

راه‌اندازی سی و پنجمین فرستنده دیجیتال در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: سی و پنجمین فرستنده دیجیتال خراسان‌جنوبی در روستای مبارک‌آباد بیرجند با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی و فرماندار بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازخراسان‌جنوبی، محمد ثقفی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی، روز گذشته30 مهرماه، در مراسم راه‌اندازی فرستنده دیجیتال خراسان‌جنوبی در روستای مبارک‌آباد بیرجند اظهار کرد: با راه‌اندازی این فرستنده 600 نفر از اهالی مبارک‌آباد، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را با کیفیت بالا دریافت می‌کنند.
وی افزود: این فرستنده با اعتبار 50 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان صدا و سیمای استان و همچنین کمک مردم روستا راه‌اندازی شد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میانگین پوشش شبکه‌های دیجیتال در کشور بیش از 90 درصد است، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 86 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی از شبکه‌های دیجیتال صدا و سیما بهره‌مند شدند.
ثقفی با بیان اینکه مجوز نصب 100 فرستنده در سال 96 اخذ شده است، افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم آمادگی داریم هرچه سریعتر فرستنده‌های دیجیتال را با اولویت نقاط پرجمعیت و روستاهای هدف گردشگری راه‌اندازی کنیم.
علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز در این مراسم یادآور شد: درصورت تأمین اعتبارات بیشتر، امیدواریم دیگر روستاهای بیرجند نیز تحت پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار گیرند.
captcha