فرهنگ‌سازی آداب زیارت و معرفت حسینی در مراسم اربعین
کد خبر: 3655761
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
روشن تاکیدکرد:

فرهنگ‌سازی آداب زیارت و معرفت حسینی در مراسم اربعین

گروه فرهنگی: مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان، حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را سنتی ارزشمند از حضرت زینب(س) و جابربن عبدالله انصاری برشمرد و بر فرهنگ سازی آداب زیارت و معرفت حسینی در اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام محمدمهدي روشن، مسئول دفتر بعثه مقام‌ معظم رهبری در حج و زیارت لرستان، شامگاه یک‌شنبه، 30 مهرماه، در همایش یاوران معنوی و فعالین اربعین حسینی لرستان که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را سنتی ارزشمند از حضرت زینب(س) و جابربن عبدالله انصاری برشمرد و بر فرهنگ‌سازی آداب زیارت و معرفت حسینی در اربعین حسینی تاکید کرد.
 وی با تاکید بر اعزام روحانی همراه کاروان‌های عتبات و عالیات، عنوان کرد: همان‌طور که در کاروان‌های مسیر حج و در سفر مکه یک روحانی اعزام می‌شود، ضرورت حضور روحانی در کاروان‌های عتبات و عالیات در اربعین بیشتر احساس می‌‍شود.
روشن حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را سنتی ارزشمند از حضرت زینب(س) و جابربن عبدالله انصاری برشمرد و افزود: در اربعین حسینی علاقمندان و دل‌سوختگان مکتب اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام(ص) به‌عنوان زائران اباعبدالله الحسين(ع) به این مسیر قدم می‌گذارند.
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان ، عنوان کرد: در اعتقادات مسلمانان، بجز امام حسین(ع) در مورد هیچکدام از ائمه بحث پیاده روی اربعین را نداریم.
وی راهپیمایی اربعین حسینی را منحصر به امام حسین(ع) برشمرد و با بیان این‌که در اربعین رفتن به کربلا مطرح است، تصریح کرد: در چند سال گذشته پیاده‌روی اربعین حسینی توسط مردم ایران به‌عنوان یک سنت همه جانبه مطرح شده است.
روشن در رابطه با کمک‌های مردمی براى زائران اربعین حسینی، گفت: انبارهای تغذیه‌ای و تجهیزات آشپزخانه‌ای و امکانات اسکان زائران در تمام موکب‌ها تکمیل شده است و این امر از جهت مردمی بودن فعالیت‌های اربعین است.
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان در پایان خاطرنشان کرد: عدم وجود و حضور روحانی در کاروان‌های عتبات و عالیات و موکب‌های اربعین باعث می‌شود که مسائل اولیه زیارت و احکام زیارت به‌خوبی تبیین نشود.
captcha