نقش تولید علم در چینش ملت‌ها و عرصه جهانی بسیار مهم است
کد خبر: 3655778
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
آیت‌الله عاملی:

نقش تولید علم در چینش ملت‌ها و عرصه جهانی بسیار مهم است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تولید علم را بسیار مهم در چینش ملت ها و عرصه جهانی توصیف کرد و بیان کرد: باید پایان نامه‌های تولید شده در دانشگاه‌ها غنا و محتوای شایسته ای داشته باشند تا زمینه استفاده و کاربردی شدن آن در عرصه های مختلف مدیریتی و اجرایی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت الله سدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته 30مهرماه در مراسم تکریم از مدیران سابق و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: دانشگاه ها از آن جهت که به تقویت حاکمیت ملی، پیشرفت کشور و تشخص بین المللی ما کمک می کنند مهم و حیاتی هستند و باید از دانشگاه ها به عنوان مرکز عقلانیت و تدبر یاد کنیم.
وی با بیان اینکه در پیچ تاریخی معاصر با تکیه بر فرهنگ و علم می توانیم نقش خطیر خود را در عرصه جهانی و بین المللی انجام دهیم خاطرنشان کرد: باید سهم خود را در تولید علم و دانش جهانی افزایش دهیم و در عصری که جوامع جهانی در سایه علم به قدرت دست یافته اند ما نیز به توانمان بیفزاییم و خودمان را از این بن بست وحشتناک علمی نجات دهیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: شرایط جهانی به سمتی می رود که هر کشوری تسلط علمی داشته باشد قطعا قدرت فائق خواهد بود و در سایه این قدرت معادلات جهانی را به هم خواهد زد.
عاملی تولید علم را بسیار مهم در چینش ملت ها و عرصه جهانی توصیف کرد و بیان کرد: باید پایان نامه های تولید شده در دانشگاه ها غنا و محتوای شایسته ای داشته باشند تا زمینه استفاده و کاربردی شدن آن در عرصه های مختلف مدیریتی و اجرایی فراهم آید.
وی با بیان اینکه تبدیل ایده به ثروت و همچنین زمینه سازی برای بالندگی عرصه کار و اقتصاد در سایه علم مفید مورد توجه و دقت نظر است تصریح کرد: بشر امروز با خلا وحشتناک اعتقادی روبروست به طوری که سالانه 12 هزار تیراژ کتاب علیه جمهوری اسلامی ایران تولید و چاپ می شود در حالی که ما با برهان متقن اهل بیت می توانیم این توطئه ها را خنثی کنیم.
امام جمعه اردبیل دانشگاه را مرکز بلوغ فکری و اخلاقی و مجموعه در مسیر رشد فضایل خواند و گفت: مدیریت به معنای پشت میز نشینی و امضا کردن نیست بلکه مدیران ما در همه رده ها باید حرکتی سازنده و کاری مفید در راستای حل مشکلات در حوزه های مختلف انجام دهند تا اثربخشی آنها معلوم باشد.
عاملی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار می رود تشخص و جایگاه علمی دانشگاه آزاد را اعتلا دهید تا از سرمایه های کلان علمی که در دانشگاه آزاد تربیت شده اند بهترین بهره برداری صورت گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان لزوم تبیین جایگاه دانشگاه آزاد را از نظر رشد کمی و کیفی یادآور شد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد با سطح علمی بالا اسباب غرور مقدس ملت و کشورمان در عرصه های جهانی و بین المللی است.
عاملی ضرورت تقویت بنیه مالی را در دانشگاه آزاد یادآور شد و اضافه کرد: نباید این عرصه مورد تهدید و یا صدمه قرار گیرد و خدای ناکرده عنوان ورشکستگی بر پیشانی این دانشگاه نقش ببندد.
وی تقویت بنیه علمی دانشگاه آزاد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اقتدار واقعی ما در توانمندی فرهنگی ما خلاصه می شود و دانشگاه آزاد با یدک کشیدن عنوان اسلامی می تواند به توان افزایی بنیه فرهنگی کشور و برانگیختن احساسات جمعی در جامعه کمک کند چرا که غفلت در این حوزه اسباب تضعیف در نظام صیانتی کشور است.
captcha