زکات پایه و اساس قبولی اعمال انسان است
کد خبر: 3655784
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

زکات پایه و اساس قبولی اعمال انسان است

گروه اجتماعی: رئیس شورای عالی زکات، با تأکید به اینکه زکات پایه و اساس قبولی اعمال انسان است، بیان کرد: زکات در حد بیان امربه‌معروف واجب است و باید به‌صورت جدی تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله حسن عالمی، رئیس شورای عالی زکات، امروز در جلسه شورای زکات استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه در قرآن کریم نماز و زکات 32 بار باهم ذکرشده است، گفت: در 100 آیه قرآن به اهمیت و جایگاه زکات تأکید شده است تا مردم به این اهمیت پی ببرند و زکات پرداخت کنند.  
وی، با تأکید به اینکه زکات پایه و اساس قبولی اعمال انسان است، بیان کرد: زکات در حد بیان امربه‌معروف واجب است و باید به‌صورت جدی تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.  
وی با بیان این‌که باید اهمیت پرداخت زکات به مردم گفته شود، افزود: اگر زکات به‌نحوی‌که درآیات قرآن و روایات دینی آمده استخراج و اهمیت زکات برای مردم گفته شود به‌یقین مردم نیز بیشتر زکات پرداخت می‌کنند.  
رئیس شورای عالی زکات به اشاره به احادیث و روایات اسلامی در مورد زکات، گفت: طبق فرمایش حضرت علی (ع) پرداخت صدقه ایمان انسان را از شر شیطان حفظ می‌کند و پرداخت زکات اموال او را از خطر نابود شدن ایمن می‌کند.  
حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز نیز در سخنان کوتاهی گفت: اعضای شورای زکات، عاملان و مبلغان زکات فرهنگ‌سازی زکات را موردتوجه قرار دهند تا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.  
وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون زکات پس از گذشت پنج سال، افزود: قانون زکات که در سال 90 تصویب‌شده و آئین‌نامه این قانون ابلاغ‌شده است، چرا پس از پنج سال هنوز اجرا نمی‌شود.
captcha