شب خاطره «شهید ملامحی‌الدین بیانی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3655798
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

شب خاطره «شهید ملامحی‌الدین بیانی» در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: شب خاطره «شهید حاج ملامحی‌الدین بیانی» از شهدای ترور کردستان در آستانه هفته وحدت از سری برنامه‌های کنگره 5400 شهید کردستان چهارشنبه، هشتم آذر ماه در پردیس سینما یی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسللامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اظهار کرد: به منظور گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر استان کردستان و معرفی ویژگی‌های شخصیتی این شهیدان با حضور دوستان و همسنگران شهید ملامحی‌الدین بیانی شب خاطره آن شهید والا مقام در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود .

وی با اشاره به تقدیم 5400 شهید استان کردستان به انقلاب اسلامی افزود: بین این شهدا حدود 300 شهید به دست گروهک‌ها ترور و به شهادت رسیده‌اند که تمامی آن‌ها از افراد تأثیرگذار و منادی وحدت و شارع اصول اسلامی و از مروجان اصلی ترویج ایدئولوژی انقلاب اسلامی بوده‌اند .

مرادی بیان کرد: این شهید والا مقام که افتخار جانبازی را نیز داشته‌ از پیش از انقلاب در بحث مبارزه با ظلم وستم فعالیت داشته‌اند و بارها در قبل از انقلاب زندانی و توسط ساواک به انحاء مختلف مورد شکنجه قرار گرفته‌اند که دریکی از این شکنجه‌ها تمامی ناخن‌های آن شهید والا مقام را به منظور دست کشیدن از راه و روشی  که انتخاب کرده می‌کشند اما ایشان هر بار علی رغم تمامی آزارها و سختی‌هایی که بر او تحمیل می‌شد ثابت قدم‌تر از گذشته قدم برمی‌داشتند .

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: شهید بیانی پس از انقلاب با عضویت در سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد به عضویت سپاه پاسداران کردستان در آمده و تا زمان شهادتشان در 24 شهریور ماه 1365 همزمان با عاشورای حسینی از مبارزه با ضد انقلاب و فریب خوردگان دست نکشیدند .

مرادی نحوه شهادت آن شهید را در مقابل چشمان 6 دختر و یک پسرش را نمونه ای آشکار از ددمنشی و قصاوت گروهک‌های ضد انقلاب عنوان و اعلام کرد: وظیفه همه متولیان فرهنگی است تا به منظور معرفی این چهره‌های شاخص انقلاب تمام همت و تلاش خود را به کار گیرند تا نسل‌های آتی این تاریخ سازان عرصه ایثار و شهادت و اسوه‌های تقوی و شکیبایی را بیش از پیش بشناسند .

وی با اشاره به تداوم برگزاری برنامه‌های شب خاطره به عنوان یکی از وظایف اصلی و مهم حوزه هنری گفت: در 5 مهرماه 96 در قالب این برنامه شب خاطره شهید حاج محمد سعید توفیقی برگزار شد.

وی در پایان یادآور شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، کنگره 5400 شهید استان کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، صدا وسیمای مرکز کردستان با حضور فرماندهان برجسته نظامی کشوری و استانی  این شب خاطره را برگزار می‌کند.

captcha