استارت آپ‌های دانش بنیان راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3655804
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

استارت آپ‌های دانش بنیان راه اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تلاش برای راه اندازی استارت آپ ها و همچنین تقویت شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم تا علم را به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا اردبیل، بیژن رنجبر در آئین تکریم روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بنده بنا به دعوت فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شدم تا به ارتقای رتبه ملی و بین المللی این دانشگاه در تولید علم و تمرکز روی حوزه های پژوهشی و فناورانه کمک کرده باشم.
وی با بیان اینکه امروز کشور ما در مرز دانش جهانی حرکت می کند به طوری که دانشگاه آزاد به ارتقای علمی کشورمان کمک کرده است خاطرنشان کرد: ما سهم بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد را در سال جاری به بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان رسانده ایم تا با توزیع مناسب آن در بین استان ها بتوانیم از طرح های پژوهشی دوره های آموزشی نوآورانه و فناورانه و ... استفاده کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت راه اندازی استارت آپ های منطقه ای را در دانشگاه آزاد یادآور شد و بیان کرد: در هر استان به ظرفیت آنها برپایه مهارت محوری و تقویت موضوعات پژوهشی از پایان نامه های مساله محور که بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را رفع کنند حمایت می کنیم.
رنجبر گفت: ما تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت واحدهای دانشگاهی در شهرها و حتی روستاهای کشورمان با استفاده از پتانسیل های آنها این استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را با هدف کسب و کار محلی و کوچک فعال کرده و زمینه توان افزایی آنها را به وجود آوریم.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما در دشت مغان با توجه به ظرفیت تولی محصولات متنوع کشاورزی نظیر چغندر قند، ذرت و ... می توانیم با راه اندازی چنین شرکت ها و استارت آپ ها بستر کسب و کار جوانان بیکار این منطقه را فراهم کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت های جدی ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و رهبر رئیس این دانشگاه از بخش پژوهشی تقدیر کرد و اظهار داشت: این حمایت های اسباب دلگرمی ما شده تا بتوانیم در .حوزه پژوهشی فعالیت های گسترده، جدید و متنوعی را انجام دهیم. 
captcha