کانون انتظار نور میزبان مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3655812
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

کانون انتظار نور میزبان مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان گلستان به میزبانی کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمدعلی خواجه شاهکویی، مدیر کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در استان ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این حرکت ارزشمند که امسال دوازدهمین دوره آن را شاهد هستیم می تواند به عنوان یک عامل همبستگی بین علاقمندان به فعالیت های قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد که در آن مسجد و جوان دو محور اصلی در کنار هم برای ساخت جامعه قرآنی و اسلامی عمل کنند.
وی با اشاره به تاثیر فعالیت های قرآنی در جذب جوانان به مساجد و فعالیت های قرآنی، افزود: این گونه برنامه ها و فعالیت ها در واقع یکی از عوامل اصلی جذب جوانان به مساجد و کانون های فرهنگی هنری است که در کنار آن باید برای جوانان در طول سال برنامه های فرهنگی مختلف متناسب با نیاز جوانان اجرا و از جوانان در اجرا و برگزاری این برنامه ها کمک گرفت تا خود جوان به عنوان عامل اصلی و نقش اول این برنامه ها در مسجد حضور یابد.
خواجه شاهکویی در خصوص فعالیت های فرهنگی قرآنی کانون انتظار نور، اظهارداشت: در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی اعم از فعالیت های قرآنی مانند محافل انس با قرآن و طرح تلاوت نور هر شب در مسجد برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همچنین در طول سال و در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی و در ولادت و شهادت ائمه برنامه های جشن و عزاداری و مسابقات پیامکی و فرهنگی و یادواره شهدا و دیدار با خانواده جانبازان ایثارگران شهدا و برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی آموزشی و ... به صورت منظم برگزار می شود.
مدیر کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان با اشاره به میزبانی این کانون برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان است، افزود: برنامه اصلیاین کانون  برگزاری مسابقات قرآنی در بخش های مختلف و در رده های سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و زیر ۱۸ سال و در بخش های خواهران و برادران  است.
وی ادامه داد: برنامه های جانبی همچون نمایشگاه فرهنگی و عکس و  پخش کلیپ و سخنرانی مسئول دبیرخانه برای این جشنواره قرآنی در نظر گرفته شده است.
captcha