آغاز آموزش رسمی قرآن بیش از 27 هزار دانش‌آموز پایه اول کردستانی
کد خبر: 3655821
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

آغاز آموزش رسمی قرآن بیش از 27 هزار دانش‌آموز پایه اول کردستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری جشن آغاز آموزش رسمی قرآن کریم برای 27 هزار دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی امروز، یکم آبان ماه در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در جشن آغاز آموزش رسمی قرآن کریم اظهار کرد: فراگیری علم و دانش به تنهایی برای کمال و سعادت انسان کافی نیست.

وی افزود: آموزش و آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف قرآن کریم و برگزاری برنامه‌هایی در راستای ترغیب آنان به فراگیری روخوانی و روان‌خوانی این کتاب آسمانی، تأثیر بسزایی در تهذیب نفس دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد .

عبداللهی هدف از اجرای این جشن را توسعه، ترویج  و انس با قرآن کریم دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان علاوه بر شروع آموزش رسمی قرآن کریم و آشنایی با کلام وحی، با اجرای برنامه‌های جذاب، شاد و خاطره‌انگیز در این مراسم معنوی ، لحظاتی را در محضر قرآن سپری کنند.

وی عنوان کرد: قرآن باید در وجود دانش‌آموزان نهادینه و به عنوان سرلوحه زندگی قرار گیرد به گونه ای که اخلاق و رفتار آنان قرآنی شود و از آموزگاران نیز انتظار می‌رود که به بهترین شیوه سرمایه‌های ایران اسلامی را به اخلاق قرآنی تربیت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: با تأسی به قرآن کریم لحظات روحانی را برای کودکان ایجاد و سپس به منظور خاطره‌انگیز شدن این روز کتب قرآن به همراه هدایایی به دانش‌آموزان اهدا شد.

شایان ذکر است؛ این برنامه معنوی با حضور مسئولان ادارات، آموزگاران، اولیا و دانش‌آموزان در تمامی مدارس ابتدایی در سطح شهرستان‌ها و مناطق به صورت نمادین برگزار شد.

captcha