خدمت به زائران حسینی ارزش بیشتری از زیارت دارد
کد خبر: 3655822
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

خدمت به زائران حسینی ارزش بیشتری از زیارت دارد

گروه اجتماعی: یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: بر اساس روایات مختلف خدمت کردن به زائران حسینی از زیارت ارزش بیشتری است چرا که خادمان زمینه حضور زائران را فراهم می‌سازند و باید نسبت به خدمت اهتمام و اشتیاق بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شامگاه روز گذشته در جلسه توجیهی خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن امام خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان باید پاسخ‌گوی عملکرد خود نسبت به نعمت‌های الهی باشد، تصریح کرد: اربعین حسینی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین راهپیمایی است در جهان رخ می‌دهد و نظیر دیگری ندارد.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر برای انعکاس و مستندسازی اربعین حسینی کارهای بسیاری انجام شده است، مطرح کرد: برخی از زائران در اربعین حسینی مهمان بوده اما برخی دیگر خادمان اربعین و در حقیقت دست و بازوی اهل بیت(ع) هستند که به عنوان خواص از آنها نام برده می‌شود، اهل بیت(ع) در اندرونی خود از این افراد میزبانی می‌کنند.
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سنت زیارت اولی‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه بخش‌های مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد:‌ توجه اهل بیت(ع) به نوکران توجهی ویژه است به همین علت باید از خداوند متعال درخواست کنیم که این جایگاه را از ما نگیرد.
بر اساس روایات مختلف خدمت کردن به زائران حسینی از زیارت ارزش بیشتری است چرا که خادمان زمینه حضور زائران را فراهم می‌سازند و باید نسبت به خدمت اهتمام و اشتیاق بیشتری داشته باشند.
captcha