اجرای طرح «حیاط پویا» در 800 آموزشگاه لرستان
کد خبر: 3655824
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
دریکوند خبرداد:

اجرای طرح «حیاط پویا» در 800 آموزشگاه لرستان

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه ورزش، گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با رویکرد مدرسه‌محوری در ۹۰۵ آموزشگاه با مشارکت ۹۷ هزار دانش آموز، اجرای طرح «حیاط پویا» در ۸۰۰ آموزشگاه با مشارکت ۹۱ هزار دانش‌آموز در راستای تقویت و ترویج ورزش در مدرسه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، دوشنبه، یکم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی، توسعه ورزش‌های همگانی و استعدادیابی برای ورزش قهرمانی را راهبرد آموزش و پرورش در عرصه تربیت‌بدنی و سلامت دانش‌آموزان، دانست و گفت: بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی عامل بسیاری از مرگ و میرهاست.
وی ادامه داد: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان در مدارس به نرمش صبح‌گاهی، ورزش و تحرک بدنی علاقمند شوند، چراکه این ورزش و تحرک علاه‌بر این‌که نقش بسزایی در شادابی و نشاط آن‌ها دارد،  نقش مؤثری نیز در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان در پی دارد.
دریکوند با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه ورزش، اظهار کرد: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با رویکرد مدرسه محوری در ۹۰۵ آموزشگاه با مشارکت ۹۷ هزار دانش آموز، اجرای طرح «حیاط پویا» در ۸۰۰ آموزشگاه با مشارکت ۹۱ هزار دانش آموز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای تقویت و ترویج ورزش در مدرسه اجرا می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به وجود ۱۱۲ کانون ورزشی درون مدرسه‌ای و ۲۷۲ کانون ورزشی برون مدرسه‌ای، در استان، افزود: کانون‌های ورزشی مکانی برای پرورش و هدایت فعالیت‌های مدرسه‌ای دانش‌آموزان است و رشته‌هایی که امکان اجرای آن در مدرسه وجود ندارد با محوریت محله‌ها در کانون‌ها دنبال می‌شود.  

captcha