برگزار‌ی همایش 3 ساله‌های حسینی در 500 نقطه کشور
کد خبر: 3655831
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

برگزار‌ی همایش 3 ساله‌های حسینی در 500 نقطه کشور

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی در 500 نقطه کشور و همچنین حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور سه هزار نفر از کودکان، والدین و مربیانشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش سه ساله‌های حسینی امروز، یکم آبان‌ماه، با حضور مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی و سعید خال، سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور از برگزاری همایش سه ساله‌‌های حسینی در 500 نقطه کشور در سوم آبان‌ماه، مصادف با پنجم ماه صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه(س) خبر داد و گفت: این مراسم چهارشنبه سوم آبان‌ماه، ساعت 9 با حضور 30 هزار نفر از نونهالان، والدین و مربیان مهدهای کودک در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

جایگاه کودکان در سیره ائمه(ع) و تعالیم اسلامی

وی ارتباط امام حسین(ع) با حضرت رقیه(س) را الگویی تربیتی برای خانواده‌ها برشمرد و گفت: کودکان در اسلام از هویت و جایگاه والایی برخوردار هستند و این امر باید برای خانواده‌ها تبیین شود؛ با برگزاری این همایش سعی داریم به معرفی جایگاه کودکان در سیره ائمه اطهار(ع) و تعالیم دین مبین اسلام بپردازیم.

وی برپایی غرفه‌های فرهنگی در حاشیه همایش سه ساله‌های حسینی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و اظهار کرد: در این همایش با همکاری یک گروه فکری حوزه کودک، نمایشی با محوریت ارتباط یک دختر بچه امروزی با حضرت رقیه(س) اجرا می‌شود و پس از ضبط چند دوربینه با کیفیت بالا در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد تا در مناسبت‌های مختلف به پخش آن برای کودکان اقدام کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور اجرای دکلمه توسط دختران شهید مدافع حرم، اهدای مقنعه‌های سبز رنگ به دختران و چفیه به پسران را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و عنوان کرد: درصدد هستیم تا در فضای معنوی توأم با نشاط، کودکان را با دختر سه ساله امام حسین(ع) آشنا کنیم.

حضور کودکان از ملیت‌های مختلف

اصلانی از حضور کودکان مهد‌های‌ کودک سازمان بهزیستی و مهد‌های قرآنی بسیج مساجد در این همایش خبر داد و گفت: طی همایشی که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود کودکانی از سایر کشورها و ملیت‌ها نیز حضور دارند، به نحوی که با هماهنگی جامعة‌المصطفی(ص) 80 کودک خارجی از قم و 40 کودک خارجی از تهران در سه اتوبوس به این همایش اعزام می‌شوند.

اصلانی با بیان اینکه درصدد هستیم تا این همایش به صورت جهانی برگزار شود، گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و امسال نیز قرار بود این همایش در سوریه برگزار شود اما به دلایل امنیتی فعلا با برپایی این همایش موافقت نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور به تأثیر تربیتی همایش سه ساله حسینی اشاره و عنوان کرد: در این همایش سعی داریم تا خانواده‌ها را با جایگاه کودکان در اسلام آشنا کنیم. امروز کودکان در فضای مجازی رها شده‌اند در صورتی که در آموزه‌های دینی والدین همواره در کنار کودکان ترسیم شده‌اند.

ایجاد صمیمیت بین کودکان و روحانیون

اصلانی برپایی غرفه‌هایی با حضور روحانیون را تلاشی برای ایجاد صمیمیت بین کودکان و این قشر از جامعه دانست و گفت: قصه خوانی روحانیون برای کودکان از دیگر بخش‌های دیگر این همایش است که در حاشیه مراسم اجرایی می‌شود.

بنابر گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز به ارائه گزارش در مورد همکاری این نهاد در برگزاری همایش سه ساله حسینی پرداخت و عنوان کرد: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای مطرح کردن اهداف قیام عاشورا و مصائب کربلا به زبان ساده برای کودکان است.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه تمام مهدهای کودک امکان ثبت نام برای حضور در این همایش را داشته‌اند، عنوان کرد: حدود 25 هزار کودک دختر و پسر سه تا شش سال به همراه پنج هزار نفر از والدین و مربیانشان به صورت اختیاری در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

هر 10 کودک؛ 1 مربی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از حضور مادران کودکان در همایش سه ساله‌های حسینی استقبال می‌کنیم، گفت: برای نگهداری و مراقبت از هر 10 کودک یک مربی در نظر گرفته شده است.

گزارش ایکنا می‌افزاید؛ سعید خال، سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) از دیگر سخنران این همایش بود. وی به در نظر گرفتن وسیله ایاب و ذهاب برای حاضران در همایش سه ساله‌های حسینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) اشاره و عنوان کرد: تمهیدات لازم برای سهولت در تردد و پارکینگ ماشین در نظر گرفته شده است.

خال به فراهم بودن وسیله ایاب و ذهاب برای حاضران در همایش سه‌ساله‌های حسینی اشاره و اظهار کرد: 750 اتوبوس پذیرای حاضران در این همایش است.

سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) در پایان از برپایی 15 غرفه فرهنگی در حاشیه همایش سه ساله حسینی خبر داد و گفت: در این بین غرفه‌های صلواتی نیز دایر و بسته‌های فرهنگی به کودکان اهدا می‌شود.

captcha