مسجد مبدا حرکت به سمت شکوفایی تمدن اسلامی است
کد خبر: 3655840
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

مسجد مبدا حرکت به سمت شکوفایی تمدن اسلامی است

گروه فرهنگی: دبیر ستاد عالی کانوِ‌ن‌های مساجد گفت: اگر قرار است سیر و تعالی در کشور انجام گیرد و تمدن اسلامی شکوفا شود باید حرکت از مسجد به مسجد مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در این ستاد برگزار شد، با اشاره به نقش مساجد در طول تاریخ، گفت: حوزه مساجد بسیار خاص و ضروری است و با نگاهی به سخنان امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس‌جمهور متوجه می‌شویم که مساجد مبنای تمدن اسلامی و کانون اندیشه هستند و باید ارزش‌های ناب را در مساجد جستجو کنیم، بنابراین باید با تمام قوا وارد این عرصه شویم همچنان که تمام مسئولان نظام این دیدگاه را نسبت به مساجد دارند.
وی با اشاره به آیه‌ای از سوره اسراء، افزود: اگر قرار است سیر و تعالی در کشور انجام گیرد و تمدن اسلامی شکوفا شود باید حرکت از مسجد به مسجد مدنظر باشد.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: باید به قطار پرحرکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که طی ٢٥ سال از ٢ هزار به ٢٣ هزار باب رسیده‌اند سرعت بیشتری بخشید و با درایت بیشتری برای آن‌ها عمل کرد.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه باید کارهای ارزشمند انجام‌گرفته در حوزه مساجد را بررسی کنیم و به یک الگوی موفق با استفاده از تجارب موفق در سراسر جهان رسید، گفت: با مطالعه ١٠٠ عنوان پایان‌نامه طی روزهای اخیر دریافتم که جهان در حوزه‌های مختلف مانند اهدای خون از ظرفیت و نقش مساجد به خوبی استفاده می‌کند، بنابراین ما نیز باید از ظرفیت عظیم رساله‌های حوزوی و پایان‌نامه‌های دکتری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری از دل مردم برخواسته‌اند، اضافه کرد: این کانون‌ها می‌توانند در فضای مساجد در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی دینی نقش‌آفرین باشند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: شعار همیشگی من این است که تلاش کنیم اول وظیفه خود را انجام دهیم، دوم کارهای انجام‌شده را فهرست کنیم و سوم برای ادامه تحقق کارهای انجام‌شده توسط دیگران که ما باید آن‌ها را به انجام برسانیم تلاش کنیم، بنابراین امیدواریم با قدرت و جدیت برای پویایی بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت کنیم.
captcha