بهره‌برداری از 15 واحد بومگردی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3655852
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

بهره‌برداری از 15 واحد بومگردی در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هفته آینده، 15 واحد بومگردی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مجتبی میرحسینی گفت: هفته آینده، 15 واحد بومگردی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: موافقت اولیه برای ایجاد 70 واحد بومگردی صادر شده بود که تاکنون 15 واحد با انجام اقدامات تکمیل و تجهیز آماده ارائه خدمات هستند.
وی اظهار کرد: گردشگران بوم گرد علاقه‌مند هستند تا مانند روستاییان زندگی کنند، غذای محلی بخورند و به طبیعت بروند تا لذت‌های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کنند.
میرحسینی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند، این استان در حوزه بوم گردی از مناطق منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود که تمرکز و توجه به آن می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها را در بحث توسعه و رونق گردشگری و اقتصاد روستا فراهم آورد.
وی بیان کرد: بومگردی با هزینه اندک به نتیجه می‌رسد و نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و خصوصیت اصلی آن استفاده از سبک زندگی و زیست مردم روستاها با همان شیوه‌های قدیمی و سنتی است.
این مسئول اظهار کرد: گردشگرانی که به دنبال گذران اوقات فراغت خود در محیطی آرام با امکانات و غذاهای محلی و ساده روستایی هستند، سیستان و بلوچستان را با توجه به ظرفیت‌های کم نظیرش در حوزه روستا انتخاب می‌کنند و به همین دلیل بر تعداد متقاضیان بوم گردی منطقه روز به روز افزوده می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با رونق گرفتن حضور گردشگران در طرح های بوم گردی، روستاییان استان خانه‌های قدیمی خود را با همان سبک سنتی بازسازی کرده و در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.
میرحسینی خاطرنشان کرد: تجربه موفق چند مرکز بوم گردی در استان، موجب افزایش علاقه‌مندی برای راه اندازی مراکز جدید با شیوه‌های خلاقانه‌تر شده که امیدواریم با تلاش موثر در مسیر جذب گردشگر شاهد رونق بیش از پیش این صنعت باشیم.
captcha