اجرای طرح «کانون مدرسه» در مدارس ابتدایی لرستان
کد خبر: 3655853
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
محمدی خبرداد:

اجرای طرح «کانون مدرسه» در مدارس ابتدایی لرستان

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از اجرای طرح «کانون مدرسه» در استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح بیش‌از 4560 دانش‌آموز پایه دوم تا ششم ابتدایی از سراسر استان از فعالیت‌های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیركل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، امروز، یکم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح كانون مدرسه، خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود مراکز فرهنگی، هم‌زمان در سراسر كشور اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: طی این طرح دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب یک برنامه مشخص، هدفمند و ازپیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا کرده و با برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری که به سبک و شیوه‌های نوین توسط مربیان كانون اجرا شده، با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.
محمدی با اشاره به این‌که با شروع این طرح، 19 مركز فرهنگی هنری ثابت وسیار در استان مشغول خدمات‌دهی به بیش‌از چهار هزار و 560 دانش‌آموز شدند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان در قالب 76 مدرسه شامل 152 كلاس ازپایه‌های دوم تا ششم ابتدایی هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، ادامه داد: مسئولین مراكز استان با برنامه‌ریزی و هماهنگی با مدیران، معاونین پرورشی، مربیان پرورشی و معلمین مدارس با فعالیت‌های كانون تناسب‌سازی كردند كه در سال‌تحصیلی 96-97 در دو سطح یک و دو و با هدف؛ ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری، استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم اجرا خواهدشد.
وی با اشاره به این‌که در سطح یک این طرح دانش‌آموزان در مراكز كانون حاضر شده و در كارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با مشاركت مربی و معلم شركت می‌كنند و در سطح دو، مربیان كانون به‌منظور پوشش وسیع‌تری از دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از برنامه‌هایی كه قابلیت جذب تعداد بیشتر مخاطب را دارد، در هر ماه یک‌بار در مدارس حضور پیداكرده و ویژه‌برنامه‌هایی مانند سفالگری، نقاشی، قصه‌گویی، سرود، هنرهای نمایشی، معرفی كتاب، معرفی وقایع و... را اجرا می‌كنند.
وی با اشاره به اجرای طرح كانون مدرسه برای مدارس استثنایی درمركزفراگیرخرم‌آباد، بیان کرد: دانش‌آموزان استثنایی نیز مانند سایر کودکان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

captcha