برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «اعتیاد» در دهدشت
کد خبر: 3655854
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «اعتیاد» در دهدشت

گروه اجتماعی: برای اولین بار جشنواره فیلم کوتاه با موضوع اعتیاد با حضور 6 استان به میزبانی دهدشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، علی پوزش، فرماندار کهیگلویه امروز، یکم آبان‌ماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با موضوع برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در دهدشت برگزار شده بود، اظهار کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از معضل‌های اجتماعی است.
وی بیان کرد: زبان هنر یکی از مسائل مهم جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است و  در همین خصوص پیشنهاد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه را به اداره ارشاد دادیم و نیاز است همه نهادها همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.
فرماندار کهیگلویه عنوان کرد: جهت اثرگذاری این جشنواره، همه ادارات نسبت به تامین اعتبار همکاری‌های لازم را با اداره ارشاد داشته باشند.
پوزش با توجه به جذب جوانان نسبت به این پدیده شوم، آسیب‌های اجتماعی را مختص یک دستگاه خاص ندانست و عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی یک مسئله فراگیر و همه نهادها را شامل می‌شود و اگر کنترل نشود به همه خانه‌ها نفوذ پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه سن اعتیاد خیلی پایین آمده و برای پیشگیری این معضل باید از آموزش و پروش شروع کنیم.
فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: جهت شناخت دانش‌آموزان نسبت به این پدیده خانمان سوز، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و بهزیستی هر ماه یکبار موضوعی راجع به آسیب‌های اجتماعی در مدارس برگزار کنند.
همچنین، سیدایرج کاظمی‌جو، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز با بیان این‌که این جشنواره برای اولین بار در استان برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار و مقالات به دبیرخانه تا پایان آذرماه است.
وی برگزاری این جشنواره را در دو بخش شامل داستان و مستند برشمرد و ابراز کرد: جشنواره فیلم کوتاه هفته اول دی‌ماه با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست از پوستر جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه رونمایی شد.
captcha