آموزش 40 قرآن آموز در خانه قرآن امام محمدباقر(ع) تبریز
کد خبر: 3655874
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

آموزش 40 قرآن آموز در خانه قرآن امام محمدباقر(ع) تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن شهری امام محمدباقر(ع) تبریز، با بیان اینکه 40 قرآن آموز در پایه سنی بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حضور می‌یابند، گفت: روخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآنی محسوب می‌شود.

اقدس اکبری مدیر خانه قرآن شهری امام محمدباقر(ع) در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 40 قرآن آموز در پایه سنی بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حضور می‌یابند، گفت: روخوانی و  تجوید از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآنی محسوب می‌شود.

وی قرآن کریم را نشانگر راه دانست و افزود: قرآن کریم نشانگر راهی است که پیمودن آن انسان را از یوغ بردگی ستمگران نجات می‌دهد و از اسارت در زنجیر جهل، خرافه و هواهای شیطانی می رهاند و او را در مسیر سلامت قلب، پاکی ظاهر و باطن و پیشرفت مطلوب انسانی و معنوی قرار می‌دهد.
اکبری، با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: ای مردم! شما در منزل آرامش و صلح هستید و شما در حال سفرید، شما را به شتاب می‌برند. شاهدید که گذر شب و روز، هر نوی را کهنه می‌کند و هر دوری را نزدیک می گرداند و هر وعده ای را به سر می آورد. پس، برای میدان مسابقه دور و درازی که در پیش دارید، آماده کوشش شوید.
مدیر خانه قرآن شهری امام محمدباقر(ع) تبریز یادآور شد: قرآن کریم جامع ترین و موثرترین نسخه امراض روحی است و از این رو، قرآن به "دواء لیس بعده دواء"، دارویی که بالاتر از آن دارویی نیست، توصیف شده است.
وی افزود: تلاوت به معنای خواندن و تدبر در معنای آن در خصوص كتاب‌های آسمانی از جمله قرآن، باید به عنوان امری روزانه انجام شود؛ زيرا خواندن و تدبر در آيات قرآن افزون بر ايجاد شناخت نسبت به هستی، فرمان هايی را نيز به خواننده منتقل می كند كه بر پايه آن می‌تواند به سعادت دنيا و آخرت دست يابد.
اکبری از برکت خواندن قرآن گفت و تاکید کرد: برکتی که خواندن قرآن با خود به همراه دارد، نورانیت و افزودن خیر و برکت به خانه است.

captcha