کسب رتبه برتر همدان در مراکز آموزش استثنائی کودکان
کد خبر: 3655897
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

کسب رتبه برتر همدان در مراکز آموزش استثنائی کودکان

گروه فرهنگی: رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنائی اولین ملاک این سازمان را یادگیری هرچه بهتر کودکان دانست و افزود: در سال گذشته دو گروه از این مراکز رتبه‌های برتر کشور را در زمینه تحصیل، کسب کردند که همدان رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، مصطفی خزاعی مدیرکل آموزش و پرورش امروز 1 آبان ماه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان، در خصوص به کارگیری نیروهای حق‌التدریس در سال تحصیلی 96-97 اظهار کرد: مشکلی در رابطه با به کارگیری نیروی انسانی در سطح استان وجود ندارد، نیروهای حق‌التدریس برابر قانون مصوب مجلس در صورتی به کار گرفته می‌شوند که آموزش و پرورش به ایشان نیاز داشته باشد.
وی تصریح کرد: به کارگیری نیروی رسمی آموزش و پرورش یکی از الزامات کار است اما نیروهای حق‌التدریس فقط در صورت داشتن نیاز به کار گرفته می‌شوند، تعدادی از نیروهای اعزامی از شهرستان‌ها به کار گرفته شده‌اند و به دلیل اشباع نیرو در سطح استان در حال حاضر نیازی به نیروی حق‌التدریس آزاد نداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر به کارگیری بانوانی که در سال گذشته مشغول به تدریس بوده‌اند  دغدغه سازمان آموزش و پرورش استان است که تعداد این نیروها در استان به 160نفر می‌رسد.
خزاعی همچنین از برگزاری برنامه‌ای در روز گذشته با مضمون کارهای قابل اجرا در مدارس استثنائی خبر داد.
در ادامه پروین قربانیان، رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنائی اظهار کرد: گروه‌های تحت پوشش این سازمان در هفت گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، اوتیسم، چند معلولیتی و ... است.
رئیس آموزش و پرورش استثنائیان با اشاره به خدمات آموزش و پرورش در این زمینه تصریح کرد: خدمات سنجش سلامت نوآموزان، خدمات شنوایی، بینایی و... در آغاز سال تحصیلی جدید ارائه شده است.
وی ادامه داد: از هزار و 481 کودک  استثنائی که در سال گذشته در مدارس استثنائی مشغول به تحصیل بودند  در سالجاری 299نفر از آنان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.
قربانیان در خصوص اهداف این مراکز اظهار کرد: هدف اصلی ما این است که تعدادی از این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل کنند و با پوشش ایشان و والدین آنها از مشکلات موجود در تحصیل جلوگیری شود و در همین راستا تعداد مراکز آموزشی از 13 مرکز به 16 مرکز ارتقا یافته است.
وی اولین ملاک این سازمان را یادگیری هر چه بهتر کودکان دانست و افزود: در سال گذشته دو گروه از این مراکز رتبه‌های برتر کشور را در زمینه تحصیل، کسب کردند که استانهای برتر به ترتیب همدان، استان خراسان رضوی و خوزستان بود.
قربانیان با اشاره به خدمات انجام شده در خصوص کودکان اوتیسم اظهار کرد: کودکان اوتیسم یا در خود مانده به راحتی نمی‌توانند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند بنابراین به توجه ویژه‌ای نیاز دارند در حال حاضر، گارگاه‌هایی برای آموزش این کودکان و والدین ایشان برگزار می‌شود اما به دلیل نبود امکانات در این مدارس که در حقیقت خانه‌های سازمانی استان هستند شاهد عقب‌گرد والدین هستیم.

captcha