8 آبان‌ماه؛ زمان برگزاری دومین كنگره شهدای دانش‌آموز در فارس
کد خبر: 3655915
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

8 آبان‌ماه؛ زمان برگزاری دومین كنگره شهدای دانش‌آموز در فارس

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس از برگزاری دومین کنگره شهدای دانش‌آموزی استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علیرضا مختاری، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس امروز، اول آبان‌ماه از برگزاری دومین کنگره شهدای دانش‌آموزی استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت :این کنگره در شیراز با محوریت شهدای شاخص دانش‌آموز در هشتم آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی و فرهنگی احسان برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان فارس بیش از 3500 دانش‌آموز و فرهنگی شهید وجود دارد که 3 هزار نفر از آنان دانش‌آموز هستند و بیش از یک دوازدهم شهدای کل كشور را تشكیل می‌دهند.

مختاری همچنین هدف از برگزاری این كنگره را یادآور شد و گفت:‌ لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از جمله اهداف برگزاری این كنگره است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه شهدای دانش‌آموز بهترین اسوه برای نوجوانان دانش‌آموز هستند، افزود: برگزاری این کنگره‌ها در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیزان در جهت تقویت روحیه ایثارو شهادت بین قشر فرهنگی و دانش‌آموز بسیار مهم و اساسی است .

وی بیان كرد: شهدای دانش‌آموز با ترجیح دادن سنگر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بر سنگر علم و دانش، مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خویش را تقدیم كردند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان و دانش‌آموزان كشور شدند.

مختاری در پایان گفت: این کنگره با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صدا و سیمای مرکز استان برگزار خواهد شد.

captcha