طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در البرز تدوین شد
کد خبر: 3655922
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در البرز تدوین شد

گروه اجتماعی: معاون پیشگیری بهزیستی البرز از تهیه و تدوین طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در استان خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح به‌صورت پایلوت در البرز اجرا و به‌عنوان الگویی در کشور معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، مژگان رضازاده، معاون پیشگیری بهزیستی البرز، یکم آبان در جلسه کارگروه طلاق استان البرز که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه بیشتر مراجعات طلاق در استان در پنج‌ساله دوم ثبت‌شده است، اظهار کرد: پیرو تهیه و تدوین طرح جامع کنترل و کاهش طلاق، جلسات متعدد و مکرری برگزار و نتایج خوبی در این راستا حاصل‌شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع کنترل و کاهش طلاق در البرز تهیه و تدوین‌شده که در این بخش سعی کردیم از ظرفیت دانشگاهی و علمی استان نیز استفاده کنیم، افزود: امیدواریم این طرح به‌صورت پایلوت در البرز اجرا و به‌عنوان الگویی در کشور معرفی شود.
معاون پیشگیری بهزیستی البرز با اعلام اینکه این طرح در سه فاز اجرایی موردتوجه ویژه‌ای قرارگرفته است، تصریح کرد: آموزش و آگاه‌سازی یکی از این فازهای یادشده مطرح می‌شود که موردتوجه جدی قرارگرفته است.
رضازاده در ادامه تصریح کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج، زندگی شاد و سالم از دیگر اقداماتی است که در دستور کار بهزیستی استان البرز قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه زنگ زندگی در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش‌وپرورش نهادینه‌شده تا در کنار آموزش‌های علمی به پرورش کودکان و نوجوانان نیز توجه شود، گفت: طرح تدبیر زندگی کار مشترک بین دستگاه‌های اجرایی است که در سطح استان البرز اجرایی می‌شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه گروه‌های خانواده‌های همیار به‌صورت مشارکت اجتماعی در محلات فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: ارائه مشاوره‌های آنلاین در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در استان انجام می‌گیرد.
رضازاده سخنان خود خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تیم سیار روان‌شناختی در استان البرز تشکیل شود که تحقق این مهم به مساعدت بیش‌ازپیش استانداری نیاز دارد.

captcha