نخلداران سیستان‌وبلوچستان 276 میلیون تومان زکات پرداختند
کد خبر: 3655930
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
در نیمه نخست امسال؛

نخلداران سیستان‌وبلوچستان 276 میلیون تومان زکات پرداختند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نخلداران سیستان و بلوچستان 276 میلیون و 480 هزار تومان زکات خرما پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در شش ماهه نخست سال جاری نخلداران سیستان و بلوچستان 276 میلیون و 480 هزار تومان زکات خرما پرداخت کردند.
محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این رابطه بیان کرد: کمیته امداد استان برای تامین نیازهای اساسی فقرا بخشی از کمک‌ها را از سوی خیریه‌ها، مساجد، ادارات، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و تشیع،خیران خارج از استان، کشاورزان و دامداران، اصناف، اتحادیه ها و شبکه های نیکوکاری تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه امسال 276 میلیون و 480 هزار تومان از محل زکات خرما نخل‌داران استان جمع آوری شد ‌‌که امید می‌رود تا پایان سال جاری این میزان افزایش یاید، افزود: همه زکات جمع آوری شده صرف تامین مسکن، اشتغال، درمان، ازدواج و سایر مشکلات نیازمندان همان منطقه می شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: این نهاد با نظارت دقیق بر کمک‌های جمع‌آوری شده امانت‌دار کمک‌های خیران در بخش های مختلف مانند صدقات، زکات و نذورات است بنابراین اقشار مختلف جامعه متناسب با توانایی های خود می‌توانند در سرفصل‌های متعدد خدمت به نیازمندان کمک کنند.
وی اظهار کرد: هماهنگی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برای مطرح کردن زکات در همایش طلایه داران و در میان مبلغانی که به شهرها و روستاها اعزام می شوند ، برگزاری جلسه ستاد رمضان با محوریت زکات فطریه و اعلام به شهرستان‌ها و ادارات از دیگر اقدامات انجام شده برای جمع آوری و توزیع زکات توسط دبیرخانه شورای زکات این استان است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان افزود: همچنین امسال دو میلیارد و 36 میلیون تومان زکات فطره و کفارات برای محرومان و نیازمندان  هزینه شده که 223 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
captcha