کتاب باید در سبد مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3655933
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

کتاب باید در سبد مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد

گروه فرهنگی: امام‌جمعه شیروان با اشاره به‌ضرورت اهمیت به مطالعه و کتاب‌خوانی، گفت: کتاب باید جزء لاینفک سبد مصرفی و روزانه خانواده‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حجت‌الاسلام حسین کوثری امام‌جمعه شیروان، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای همگانی، کتاب و بالا بردن سطح مطالعه در افراد است.
وی بابیان اینکه استفاده از تجربیات گذشتگان با مراجعه به کتاب آسان می‌شود، افزود: اگر از تاریخ گذشتگان فاصله بگیریم و از آن پندآموزی نداشته باشیم، زندگی ما دچار خلل خواهد شد.
وی گفت: بنابراین امروز باید به مطالعه و کتاب‌خوانی اهمیت داده و کتاب جزء لاینفک سبد مصرفی و روزانه ما شود.
کوثری بابیان اینکه با گسترش فضای مجازی، کتاب‌خوانی در بین افراد کم شده است، تصریح کرد: مطالعه و اهمیت به کتاب علاوه برافزایش علم و آگاهی، اهمیت به اندیشمندان و کسانی است که در عرصه قلم و کتاب زحمت می‌کشند.
امام‌جمعه شیروان اظهار کرد: نویسندگان نیز باید دقت کافی داشته باشند که بر طبق نیاز زمان قلم بزنند و با قلم خود با تهاجم فرهنگی دشمن به ستیز برخیزند.
حجت‌الاسلام کوثری بابیان اینکه روح جامعه تشنه حقیقت است به نویسندگان کتاب توصیه کرد: در فعالیت خود انفعال نداشته باشند و حقیقت را آن‌گونه که هست با قلم شیوای خود در کتاب به تحریر بیاورند.
وی گفت: نهادهای فرهنگی و متولیان امر فرهنگ هم وظیفه‌دارند که تشنگان علم و دانش را به سرچشمه زلال آن‌که کتاب است دعوت و درزمینهٔ بالا بردن سرانه کتاب‌خوانی تلاش کنند.
وی نبود کتاب‌های موردعلاقه و نیاز جامعه را یکی از خلأهایی برشمرد که در شهرستان‌ها محسوس است و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند حداقل خواسته مردم را در این زمینه برطرف کند.
دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی سوم تا هشتم آبان ماه آینده در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.
captcha