مبلغان از برداشت‌های سطحی و عقل‌ستیز از دین پرهیز کنند
کد خبر: 3655943
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

مبلغان از برداشت‌های سطحی و عقل‌ستیز از دین پرهیز کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باید نگران کم‌مایگی و ترویج مباحث ضعیف و برداشت‌های سطحی و عقل‌ستیز از دین که هم در منابع شیعی و هم در تریبون‌های سنی شنیده می‌شود، باشیم چون متاسفانه برخی از مبلغان شیعه و سنی به ترویج خرافات و مطالب سخیف و بی‌ارزش می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، یکم ابان ماه در نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و سنی استان کردستان اظهار کرد: دشمنان اسلام یک سیاست همیشگی دارند که مربوط به زمان کنونی نیست و با نفوذ بین صفوف مسلمین، ایجاد شکاف و برپایی جنگ و خودکشی، برادرکشی به اسم کرد، لر و عرب و فارس به دنبال تجزیه‌طلبی و استقلال هستند.

وی افزود: مبلغان دینی وظیفه دارند براساس سیره و سنت پیامبر(ص) نقش خودشان را ایفا کنند چرا که باید این هشدار و اظهار نگرانی را که دشمن به دنبال سکولار کردن مردم است و مردم را از دین گریزان می‌کنند را به جامعه ابلاغ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: همه باید نگران تمدن اسلامی باشیم و از آن حفاظت کنیم و این مهم ربطی به شیعه و سنی ندارد.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام فرقه های انحرافی در مذهب شیعه و سنی به وجود آمده است، اعلام کرد: بهائیت، شیطان‌پرستی، وهابیت، سلفی‌گری و داعش و غیره همگی برای نابودی تمدن اسلامی به وجود آمده‌اند که با حمایت و سیاستگذاری دشمنان ما کمر همت بسته‌اند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: باید نگران کم‌مایگی و ترویج مباحث ضعیف و برداشت‌های سطحی و عقل‌ستیز از دین که هم در منابع شیعی و هم در تریبون‌های سنی شنیده می‌شود، باشیم چون متاسفانه برخی از مبلغان شیعه و سنی به  ترویج خرافات و مطالب سخیف و بی‌ارزش می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این کارها تضاد فکری و چالش دین در مردم به ویژه بین جوانان را به وجود می‌آورد، بیان  کرد: اعمال سختگیری و تکالیف و محرومیت‌های سخت برای زنان موجب کینه و ایجاد مساله در زنان می‌شود و به کاشته شدن بذر بی‌رغبتی و دین‌گریزی در ذهن مادران جامعه می‌انجامد و فرزندانی خالی از ایمان و گرایشات دینی در دامن آنان پرورش پیدا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خطاب به روحانیون ادامه داد: ما حق نداریم معارف بلند قرآنی، و سیره و سنت گرانقدر پیامبر گرامی اسلام را به ادبیات و قرائت خودمان برای مردم تبلیغ کنیم  چرا که برخی از مبلغان براساس فهم و برداشت شخصی اسلام را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر خدای متعال و پیامبر گرامی اسلام باید پاسخگو باشیم، یادآور شد: ما موظفیم اسلام را به همان شکلی که به ما رسیده بدون یک کلمه بیشتر و یا کمتر تبلیغ کنیم و اگر درست به رسالت خود عمل می‌کردیم امروز شاهد آسیب‌های گسترده در حوزه دین نبودیم.

یادآور می‌شود؛ نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون شیعه و سنی استان کردستان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی نور سنندج و به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد.

captcha