موفقیت دانش‌آموزان البرزی در مسابقه بین‌المللی عکاسی میکروسکوپی
کد خبر: 3655966
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

موفقیت دانش‌آموزان البرزی در مسابقه بین‌المللی عکاسی میکروسکوپی

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دو دانش‌آموز البرزی در مسابقه بین‌المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی موفق به کسب دو مقام کشوری و بین‌المللی شدند.

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آثار دانش‌آموزان البرزی در این دوره از مسابقات در ردیف 41 اثر برگزیده کشوری و بین‌المللی قرار گرفت.
وی افزود: دانش‌آموزان استان البرز به نام‌های «ناهید قدیانی» از فرزانگان چهار دوره دوم متوسطه و «ملیکا عشرت‌آبادی»  از فرزانگان یک متوسطه دوره اول موفق به کسب مقام اول و سوم در مسابقه بین‌اللمللی عکاسی‌ میکروسکوبی و مایکروسکوی شدند.
این مسئول بیان کرد: این مسابقه برای نخستین بار در کشور با هدف شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند در سطح دانش ‌موزان و فرهنگیان کشور برگزار شد.
ساکی با اشاره به اینکه در این مسابقه دانش‌آموزان با میکروسکوپ و روش کار آن به عنوان یکی از نیازهای ضروری برای یادگیری مباحث زیست‌شناسی آشنا می‌شوند و از ایجاد شور و نشاط علمی، انگیزه و علاقه در بین دانش‌آموزان و احیای آزمایشگاه‌های مدارس به عنوان دیگر اهداف این مسابقه یاد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ابرازکرد: در این مسابقه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم، دبیران زیست‌شناسی و زمین‌شناسی متوسطه دوم، دبیران متوسطه اول و معاونین فناوری و مربیان آزمایشگاه مدارس شرکت کردند.
وی یادآور شد: این مسابقه به میزبانی داراب در استان فارس به شکل غیرحضوری و انفرادی برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه به دبیرخانه این مسابقه ۸ هزار و ۶۰۰ اثر از داخل کشور و سایر کشورها ارسال شد.
ساکی تصریح کرد: در این دوره دو هزار و ۴۰۰ نفر از کشور‌های مختلفی از جمله روسیه، امارات، ترکیه، لبنان، هند، پاکستان، دبی و آذربایجان شرکت کردند.

captcha