افزایش مجامع خیریه مدرسه ساز به 700 مورد/تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار
کد خبر: 3655976
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
حافظی خبر داد:

افزایش مجامع خیریه مدرسه ساز به 700 مورد/تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار

‌گروه جامعه: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه قصد داریم تعداد مجامع خیرین را از 450 به 700 مجمع در استان‌های کشور افزایش دهیم از راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌یار به منظور نگهداری، تعمیر مدارس و تأمین موارد آموزشی و نرم‌افزاری مدارس خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)‌، محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در نشست خبری که امروز یکم آبان‌ماه، در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۶ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم که به استاندارد ۸.۳۹ مترمربع برسیم، به این معنا که برای رفع نیاز به فضای آموزشی باید ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شود.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد در هر شهرستانی که فرمانداری دارد اما مجمع خیرین ندارد، مجمع خیرین راه‌اندازی کنیم، به این ترتیب شمار مجامع خیرین مدرسه ساز در کشور از 450 مورد به ۷۰۰ می‌رسد.

‌حافظی در خصوص ایجاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: در سال اول ایجاد جامعه مدرسه ساز، کمک‌ها 16 میلیارد و 800 میلیون تومان بود. در اولین فعالیت ساخت مدارس، کار را با 16 میلیارد تومان آغاز کردیم و در سال 88، سهم خیرین از سهم دولتی افزایش یافت. همچنین در دوره تحریم‌های اقتصادی، نگران همکاری خیرین بودیم اما خوشبختانه نتایج ارزشمندی را مشاهده کردیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز درخصوص سرانجام راه‌اندازی صندوق عدالت آموزشی، اظهار کرد: مجلس تصویب کرد بانک‌ها مجاب باشند به خیرین تسهیلاتی ارائه کنند که سود تسهیلات را دولت دهد و خود تسهیلات در جهت مدرسه‌سازی و کارهای خیر استفاده شود، اما این مصوبه اجرایی نشد؛ باید اعتباری در اختیار بانک‌ها قرار ‌گیرد تا بتوانند به خیرین کمک کنند. اما تا کنون از هیچ‌گونه امکانات و تسهیلاتی در رابطه با صندوق عدالت آموزشی استفاده نکرده‌ایم و اکنون این طرح به دلیل مشکلات حقوقی متوقف شده است.

حافظی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار به منظور نگهداری و تعمیر مدارس عنوان کرد: برنامه‌هایی برای احداث فضای آموزشی در کشورهای دیگر داریم اولین کشور امارات متحده عربی بود زیرا در سفر به این کشور، برخی دانش‌آموزان در کانکس مشغول به تحصیل بودند‌ و پس از ترکیه سومین کشوری که می‌خواهیم وارد آن شویم کانادا و سپس آلمان است؛ می‌خواهیم پرچم ایران را در کشورهای دیگر هم برافراشته کنیم.

وی از تلاش مجمع خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس ایرانی در ترکیه خبر داد و افزود: در ترکیه تلاش‌های بسیاری برای ایجاد مجمع خیرین مدرسه‌ساز داشتیم و بعد از طی کردن مراحل اداری پروانه ساخت مدارس را دریافت کردیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز از تشکیل مجمع خیرین مدرسه یار به منظور نگهداری و تعمیر مدارس خبر داد و گفت: مجمع خیرین مدرسه‌یار به منظور نگهداری، تعمیر مدارس و تأمین موارد آموزشی و نرم‌افزاری مدارس به زودی راه‌اندازی می‌شود تا در این بخش‌ نیز بتوانیم از کمک خیرین استفاده کنیم.

captcha