سید مصطفی خمینی حساسیت شیطانی رژیم را برانگیخت
کد خبر: 3655979
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

سید مصطفی خمینی حساسیت شیطانی رژیم را برانگیخت

گروه معارف: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: نخستین روز آبان‌ماه سالروز شهادت مبارز نستوه، دلسوخته نهضت، مجتهد وارسته، عالم عامل آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی ناشی از توطئه ناجوانمردانه دژخیمان دست‌نشانده آمریکای جنایتکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج‌آقا مصطفی خمینی، افزود: این عالم فرزانه، شخصیتی عظیم‌الشأن بود که از آغازین ایام مبارزه روحانیت به زعامت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت.
وی اظهار کرد: ایشان حساسیت شیطانی رژیم را برانگیخت و با وجود زندان و تبعید به ترکیه و عراق تا آخرین لحظه عمر شریف هرگز از سازماندهی و پشتیبانی نیروی انقلابی فروگذار نبود و مهمتر از همه به‌عنوان سرباز فداکار، بازوی توانا و یار صمیمی، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و صادقانه در خدمت والد مکرم بود.
بیات خاطرنشان کرد: انتشار خبر شهادت آیت‌الله حاج‌آقا مصطفی خمینی در تبعید که به معنای واقعی کلمه از الطاف خفیه الهی بود و افشاگری‌های در مجالس ترحیم و بزرگداشت این شهید، عاملی مؤثر و شتاب‌دهنده برای فراگیر شدن نهضت و رسیدن به پیروزی نهایی شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، تجلیل از مقام و منزلت حاج‌آقا مصطفی خمینی(ره) در واقع احترام به حضرت امام خمینی(ره) و تجلیل از ارزش‌های اسلامی و انقلاب محسوب می‌شود.
بیات با اشاره به اینکه مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی از لحاظ استعداد علمی، شجاعت و منش مبارزه ممتاز بود، افزود: ایشان از لحاظ استعداد و جرأت علمی، تهذیب نفس، شجاعت و منش مبارزاتی، انسانی ممتاز بود و معرفی جایگاه علمی و افکار ایشان به جامعه و نسل امروز، بسیار لازم است.
وی به جایگاه تأثیرگذار مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی در حادثه مهم دستگیری امام(ره) در سال ۴۲ اشاره و اظهار کرد: آن مرحوم در آن زمان با حضور در صحن حرم حضرت معصومه(س) و گرد آمدن مبارزین در کنار ایشان، کار بزرگ و شجاعانه‌ای انجام داد و توانست حرکت مردم را هدایت کند.
بیات خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرموز و بهت‌آور مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی در اول آبان سال ۱۳۵۶، زمینه‌ساز ایجاد موج مردمی بود و نحوه مواجهه امام(ره) با این فقدان سنگین که آن را از الطاف خفیه الهی دانستند، بخشی از شخصیت عظیم امام بزرگوار را در تحمل این مصیبت و صبر بر آن را نشان داد.
وی با اشاره به تهذیب نفس و گرایش سلوکی مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی و ساده‌زیستی و زهد ایشان، گفت: آن مرحوم با اینکه فرزند شخصیت و مرجع بزرگی همچون امام خمینی(ره) بود اما ذره‌ای از نشانه‌های آقازادگی در وی وجود نداشت.

captcha