تعمیق فرهنگ نماز مؤثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3655986
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

تعمیق فرهنگ نماز مؤثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و اقامه نماز بین اقشار جامعه باید مورد توجه دستگاه‌ها باشد، عنوان کرد: ترویج و تعمیق نماز موثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، یکم آبان ماه در دومین جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل در سنندج اظهار کرد: کاهش دغدغه های اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز ما مستلزم ترویج نماز و عبادات است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و اقامه نماز در میان همه اقشار جامعه باید مورد توجه دستگاه‌ها باشد، عنوان کرد: ترویج و تعمیق نماز موثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، خواستار توجیه امامان جماعت اداره کل و مجتمع فجر در خصوص نحوه جذب بیشتر همکاران در اقامه نماز شد و گفت: عدم برگزاری جلسات در وقت فضیلت نماز با برنامه ریزی از طریق دفتر مدیر کل انجام شود.

حجت الاسلام جعفری همچنین تاکید کرد: استمرار پخش اذان در وقت شرعی در کلیه ادارات و مراکز تحت پوشش، شناسایی و تجلیل از فعالان و خادمین نماز به صورت مستمر توسط هر یک از اعضای شورای نماز و دعوت همکاران به اقامه نماز جماعت با حضور حداکثری مورد توجه است.

وی به تامین نیازمندی های مساجد و نمازخانه های تحت پوشش اشاره کرد و افزود: اعضای شورای اقامه نماز در راستای فراهم کردن بستر لازم برای برگزاری دوره های آموزشی با موضوع نماز و تخصیص اعتبارات با سرفصل اقامه نماز را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین خواستار پیگیری مفاد تفاهمنامه منعقده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص اقامه نماز شد و خاطر نشان کرد: گزارش عملکرد برنامه 12 گانه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد جمع آوری شود.

دبیر شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت: در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برنامه و فعالیت‌های مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی جهت بهتر برگزار شدن نماز در ادارات ابلاغ شد.

کامل گلباغی افزود: تشکیل جلسات شورای اقامه نماز، تأمین امام جماعت، اقامه نماز در وقت فضیلت، پخش اذان در واحدهای تابعه و تأمین نیاز‌های نمازخانه های ادارات از جمله برنامه های مدیریتی شورای اقامه نماز است.

وی بر ضرورت ترویج اقامه نماز، ضرورت تجلیل از فعالان اقامه نماز در مرکز استان و شهرستان های تابعه و حمایت مالی از برنامه های ستاد اقامه نماز از طریق اداری مالی به عنوان مصوبه این جلسه تاکید کرد.

captcha