فعالیت 500 خادم زائران اربعین حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) مرز شلمچه
کد خبر: 3656008
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

فعالیت 500 خادم زائران اربعین حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) مرز شلمچه

گروه اجتماعی: مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) مرز شلمچه از فعالیت 500 خادم زائران اربعین حسینی در این موكب طی ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمد مهدی یقطین، مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز امروز، 25 مهرماه با اشاره به برپایی این موكب در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: با توجه به اینکه استان فارس به‌عنوان استان معین خوزستان در برگزاری پیاده‌روی اربعین معرفی شده است، شهرداری شیراز نیز به عنوان شهرداری معین خرمشهر در موکب احمدبن موسی(ع) خدمات متعددی را ارائه می‌کند.

وی افزود: تأمین ایمنی کل مسیر شلمچه، موکب‌های مستقر در آن و قسمتی از مرز مشترک شلمچه با عراق، همچنین جابه‌جایی زائرین از نقطه صفر مرزی تا پارکینگ و بالعکس، نظافت و پاکسازی مسیر و حمل ضایعات و پسماند منطقه شلمچه بر عهده شهرداری شیراز است.

یقطین با بیان اینکه امسال برای سومین سال پیاپی موکب احمدبن موسی در مرز شلمچه (عمود 270) برپا می‌شود، گفت: بیش از 500 نفر از نیروهای شهرداری در منطقه مستقر شده و به مشتاقان زیارت حرم امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهند که 200 نفر از آن‌ها نیروهای زحمتکش پاکبان می باشند.

وی همچنین از اعزام 50 دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه ماشین آتش نشانی، ده دستگاه خودروی حمل زباله، دو دستگاه خودروی جارو، سه دستگاه تانکر آب، جرثقیل و بالابر جهت خدمات رسانی به زائرین خبر داد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) در خصوص ظرفیت پذیرش زائرین در این موکب اظهار كرد: موکب احمدبن موسی(ع) دارای چهار سکوی اسکان است که هر سکو شامل سه چادر گروهی و هر چادر ظرفیتی بالغ بر 70 نفر زائر دارد که در مجموع 12 چادر با ظرفیت 840 نفر میزبان زائرین اباعبدالله‌الحسین(ع) خواهد بود.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه گفت: علاوه بر سکوهای پذیرش زائرین دو سکوی دیگر به منظور پذیرایی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ایجاد شده است. همچنین موکب احمدبن موسی(ع) دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی با ظرفیت 48 چشمه معمولی و هشت چشمه فرنگی، 14 دوش حمام، رختشویخانه و پاشویه است و روشنایی کل مجموعه تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال است که موکب احمدبن موسی(ع) به زائرین خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مشتاقان اباعبدالله‌الحسین(ع)، نسبت به سال گذشته هشت هزار مترمربع به مساحت و هفت چادر هفتاد نفره به ظرفیت پذیرش موکب اضافه شده است که بر این اساس مساحت موکب امسال به 18 هزار متر مربع رسیده است.

یقطین در پایان گفت: از ابتدای آبان‌ماه تا سه روز قبل از روز اربعین با حجم بالای زائرینی که قصد خروج از کشور دارند و پس از اربعین نیز با تعداد زیادی از زائرین که قصد برگشت دارند روبه‌رو هستیم که برنامه‌ریزی‌های مناسب برای پذیرایی شایسته از آنان انجام شده است و از زائرین نیز خواهشمندیم که با رعایت نکات بهداشتی و همچنین رعایت نظافت طول مسیر در این راه ما را یاری کنند.

captcha