راه اندازی رادیو ملایر برای جلوگیری از حذف گویش ملایری
کد خبر: 3656014
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

راه اندازی رادیو ملایر برای جلوگیری از حذف گویش ملایری

گروه فرهنگی: معاون فرماندار ملایر از گرفتن مجوز رادیو ملایر خبر داد و گفت: این مجوز برای جلوگیری از حذف گویش ملایری گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، محمد حامدی نژاد معاون فرماندار ملایر ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: مسئولین باید اقدامات لازم را به منظور احیای گویش ملایری انجام دهند.
وی با بیان اینکه در جشنواره مبل و منبت ملایر 10 هزار نفر در این شهرستان اسکان داده شدند و 60 هزار نفر به این شهرستان سفر کردند افزود: این شهرستان دارای 340 اثر تاریخی، 200 اثر ثبت شده است که در مجموع 20 درصد آثار تاریخی استان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ارگ نوشیجان، بازار ملایر، پارک صیفیه و... از جمله آثاری هستند که در پی ثبت جهانی آنها هستیم و قابلیت جهانی شدن را دارند.
حامدی نژاد تصریح کرد: در شهرستان ملایر 12 رشته صنایع دستی شامل مرواریدبافی، گلیم بافی، گیوه‌دوزی، مجسمه سازی و... فعال است که ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال استان محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهرستان ملایر ظرفیت‌های مناسبی همچون راه‌آهن و... برای جذب گردشگر را دارد افزود: باید بخش خصوصی در این راستا فعال شود چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه داشته باشد.
حامدی نژاد گفت: در زمینه شهر زیرزمینی ثامن نیز تقاضا داریم که بخشی از این شهر زیر زمینی فعال شود تا بتوانیم جذب گردشگر داشته باشیم.
وی تاکید کرد: امیدواریم از این پس جاذبه‌های شهرستان‌ها نیز در کتب درسی معرفی شود چرا که برخی از شهرستان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری دارند ولی معرف حضور مردم نیستند.

captcha