رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی بین بخشی است
کد خبر: 3656031
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی بین بخشی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: هیچ بخش و سازمانی به تنهایی نمی‌تواند خصوص آسیب‌های اجتماعی کاری انجام دهد و رفع این مشکل نیازمند هم‌افزایی بین بخشی است.

به گزارش خبرگزاری بیبن‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، محمد حسینی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز یکم آبان‌ماه  در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهارکرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی و چالش‌های پیش روی آن موضوع ساده‌ای نیست چرا که در صورت ساده بودن به راحتی قابل حل بود.
وی با اشاره به اینکه به سرمایه‌های اجتماعی آسیب جدی وارد شده که مقام معظم رهبری نیز در خصوص رفع ان بسیار تاکید دارند،  افزود: این امر بحث کلان و جدی است که در قالب‌های محدود زمانی و جلسات به تنهایی نمی‌توان در رفع آن تلاش کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: هیچ بخش و سازمانی به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص کاری انجام دهد و رفع این مشکل نیازمند هم‌افزایی بین بخشی است.
حسینی ادامه داد: جزیره‌ای کارکردن و بی توجهی باعث شده تا به جایی رسیده‌ایم که معضلات اجتماعی به مرز هشدار برسد و اگر این امر ادامه داشته باشد به مشکلات جدی‌تری برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: تمام دستگاهایی که به نوعی با این موضوعات در ارتباط هستند باید دیده شده و در راستای رفع این مشکلات قدم برداند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: تمام بخش‌ها باید نیم نگاهی به بخش فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، حتی دستگاه‌های اقتصادی و عمرانی نیز که در ارتباط با بخش از جامعه کارگری هستند در این امر سهیم بوده و باید احساس مسئولیت کنند.
حسینی افزود: تا کنون آمارهای بسیاری ارائه شده اما متاسفانه نتوانسته‌ایم بخش زیادی از این ناهنجاری‌ها را درمان کنیم.
وی بیان کرد: برای رفع این معضلات خلاقیت‌هایی باید صورت گیرد تا جلوی کمبودها را گرفته و بتوانیم این امر را مدیریت کرده و راه درمانی برای آن پیدا کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عوامل مطرح شده در بحث آسیب‌های اجتماعی گسترده است و این آسیب‌ها در در لایه‌های مختلف جامعه بروز کرده است.
 حسینی یادآور شد: در بحث نشاط اجتماعی نیز اگر نشاط جامعه در قابل قانون و هنجارهای پذیرفته تحقق پیدا نکند به مرزی می‌رسد که مقابله با آن را مشکل می‌کند.

captcha