آیین های مذهبی در رشت برندسازی شود
کد خبر: 3656067
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
شهردار رشت:

آیین های مذهبی در رشت برندسازی شود

گروه اجتماعی: نصرتی با اشاره به برگزاری عزاداری های شهرهای بزرگ و موفق کشور، تصریح کرد: باید به آیین های مذهبی رشت نیز توجه ویژه داشت و به برندسازی عزاداری این شهر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مسعود نصرتی، شهردار رشت امروز، 1 آبان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان که با محوریت همکاری و تعاملات فرهنگی و مذهبی صورت گرفت، اظهار کرد: اظهار کرد: برای عقد قرارداد در همکاری های مشترک میان شهرداری رشت و نیروی انتظامی باید هم اندیشی های بیشتری صورت گرفته شود.

وی حمایت فرمانده نیروی انتظامی را برای این مهم خواستار شد و خاطرنشان کرد: در جریان روند همکاری های متقابل، تفاهم نامه ها با سرعت بیشتری به نتیجه می رسند.

نصرتی گقت: شهرداری رشت در تمام زمینههای فرهنگی و مذهبی، آمادگی همکاری با نهاد نیروی انتظامی را دارد. در واقع باید از سوی نهادهایی همچون شهرداری در مقابل پراکندگی های مذهبی و ایجاد مشکلات حاشیهای کمک گرفته شود.

شهردار رشت با اشاره به برگزاری عزاداری های شهرهای بزرگ و موفق کشور، تصریح کرد: باید به آیینهای مذهبی رشت نیز توجه ویژه داشت و به برندسازی عزاداری این شهر پرداخت.

سردار محمدرضا اسحایق، فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیز در این دیدار، عنوان کرد: شهرداری ها در بخش هایی همچون آگاه سازی شهروندان و ایجاد کارگاه آموزشی و هر آنچه که تلاش فرهنگی محسوب می شود با نیروی انتظامی در تعامل هستند.

وی اضافه کرد: خروجی برنامه های هرساله معاونت اجتماعی که بیشتر شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی می شود، شهروند توانمند است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از ظرفیت مرکز مشاوره رایگان این نهاد در برابر بسیاری از آسیبهایی که ناآگاهانه رخ می دهند خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگ قانون مداری باید در سطوح مختلف شهر با ابعاد مختلف رشد پیدا کند.

سردار اسحاقی گفت: تمام نهادهای اجتماعی و سمن ها در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی هدف واحدی را دنبال می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری ایام‌ محرم در پیادهراه فرهنگی، افزود: تقویت بخش های مذهبی با مشارکت شهرداری در پیادهراه فرهنگی رشت علاوه بر اقبال همگانی موجب برقراری امنیت و کاهش بزهکاری در این ایام شد.

این مقام مسئول برنامه های مذهبی را کانون اصلاح بسیاری از بدعت های ناسازگار با جامعه و ناهنجاری های اجتماعی خواند و یادآور شد: این امر موجب انسجام و باور اجتماعی شده که خود فرصتی ویژه برای اصلاح ناهنجاری ها محسوب می شود.

captcha