انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3656072
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
استاندار گیلان:

انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است

گروه اجتماعی: سالاری وظیفه خطیر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها را امر به معروف و نهی از منکر با وسیله و ابزار امروزی عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند مشکلات مردم را به گوش مدیران برسانند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 1 آبان در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان، وجود دغدغه توسعه گیلان‌ در بین اصحاب رسانه را یک دغدغه مشترک دانست و افزود: اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی قوی بین مردم و دست اندرکاران نظام هستند باور بنده است.

وی وظیفه خطیر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها را امر به معروف و نهی از منکر با وسیله و ابزار امروزی عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند مشکلات مردم را به گوش مدیران برسانند و آنان باید نسبت به مردم پاسخگو باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه پاسخگویی در برابر مردم اندوخته و کارنامه بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود اظهار کرد: ان شاءالله با فضایی که رسانه‌ها با بیان نقاط ضعف و قوت مدیران ایجاد می‌کنند بتوانیم اقدامات موثری برجای بگذاریم.

سالاری، شنیدن حرف مردم به عنوان کارفرمای مدیران را در تصمیم‌گیری‌ها بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: رسانه‌ها یکی از ابزارهای ارتباطی مردم هستند و با اقدامات کارشناسی و شناسایی مشکلات می‌توانند مدیران را در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم کمک کنند.

استاندار گیلان، به وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و حوزه‌های اقتصادی می‌تواند در ابتدا منافع مردم گیلان و سپس منافع دیگر هموطنان را تامین کند.

وی فرهنگ و تمدن گیلان را از جغرافیا و طبیعت این خطه بسیار غنی‌تر و در کشور زبانزد دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوبی برسیم باید در مسیر خواست مردم حرکت کنیم و در این مسیر نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سالاری اضافه کرد: اگر افکار عمومی در رسیدن به توسعه گیلان همراه نباشد قطعا به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به اینکه در جهت دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی، مطبوعات بسیار تاثیرگذار هستند، گفت: اعتقاد ما بر این است که فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری گیلان باید بهتر شود و این وظیفه یک اقدام مشترک از سوی دولت، قوه مقننه، قوه قضاییه، رسانه‌ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به یک هدف مشترک و زبان واحد موفقیت را در پی دارد، افزود: هم مسیر شدن با یکدیگر با تبادل نظر محقق می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی بسیار زیاد موجود در این استان برای توسعه هر چه بیشتر آن استفاده کرد.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه علی‌رغم مرزی بودن، ساحلی بودن، طبیعت بی‌نظیر، بارندگی بسیار و داشتن بسیاری از اولین‌ها در سطح کشور هنوز گیلان در بخش مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی نواقصی دارد، عنوان کرد: با حرکت به سمت توسعه متوازن می‌توان زمینه‌ را برای بهره‌وری بیشتر در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد تا بسیاری از مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

سالاری، با بیان اینکه پرداختن به جنبه های منفی رخدادها به نفع جامعه نیست، افزود: امیدواریم با تلاش‌های مضاعف روزهای بهتری را برای گیلان با همدلی و مشارکت عمومی رقم بزنیم.

علی پورحسن، سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان نیز، با اشاره به اینکه اولین خانه مطبوعات کشور در استان گیلان تشکیل شده است، گفت: دغدغه خانه مطبوعات دغدغه توسعه گیلان و رفاه بیشتر مردم بوده و هست.

حسین داداشی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه خانه مطبوعات گیلان 400 نفر عضو دارد، تصریح کرد: مجموعا حدود 800 نفر فعال رسانه‌ای در نشریات محلی، فضای مجازی و روزنامه‌های کثیرالانتشار فعال هستند و تعدادی از نشریات گیلان جزو نشریات برتر کشوری محسوب می‌شوند.

کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز، اهم اقدامات خانه مطبوعات را در حوزه‌های خدماتی، فرهنگی و صنفی عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری کلاس آموزش روزنامه نگاری نوین، همایش رسانه و انتخابات و برگزاری مراسم روز خبرنگار برخی از اقدامات صورت گرفته در مدت 1.5 سال گذشته بوده است.

وی به برگزاری انتخابات پیش از موعد خانه مطبوعات در دهم آبان 96 همزمان با سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

به گزارش ایکنا، در پایان جلسه هر یک از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌ رسانه استان پرداختند.

captcha