مرحله استانی «مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3656075
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

مرحله استانی «مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی» در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: دبیر چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در استان یزد از برگزاری مرحله استانی این مسابقات در اوایل آذرماه خبر داد.

علیرضا فلاح زاده، دبیر چهاردهمین دوره مسابقات قرآن  و عترت رسانه ملی در استان یزد در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، اظهار کرد: این دوره ویژه کارکنان شاغل، بازنشسته صدا و سیما و خانواده آنها است.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در رشته حفظ یک جزء، 5 جزء ‌و حفظ سوره‌های نور و مومنون، مسابقه کتبی مفاهیم و معاف اهل‌بیت(ع) (ویژه بزرگسالان)، قرائت قرآن کریم (ویژه برادران)، ترتیل‌ (ویژه خواهران)، حفظ یک جزء (ویژه 7 تا 15 سال) و حفظ 10 سوره کوتاه جزء 30 قرآن کریم (ویژه خردسالان 4 تا 7 سال) شرکت نمایند. 
دبیر چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در استان یزد گفت: این مسابقات بخش جانبی نیز دارد که شامل مسابقات خوشنویسی و کتابت یک آیه یا یک سوره قرآن، فیلم کوتاه 114 ثانیه‌ای با موضوعات قرآنی و پژوهش های قرآنی است.
فلاح زاده افزود: این مسابقات زیرنظر بخش فرهنگی اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برگزار می شود و هریک از همکاران می توانند در رشته شفاهی و مسابقه کتبی که از کتاب انسان ۲۵۰ ساله بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه معصومین ع است، شرکت نمایند.
وی ادامه داد: در بخش جنبی شرکت کنندگان می توانند کتاب(تالیف، ترجمه و گردآوری) ، پایان نامه و مقالات چاپ شده در مجلات با موضوعات قرآنی در طول سال های ۹۴ و ۹۵ چاپ شده را به دبیرخانه ارسال نمایند.
فلاح زاده افزود: در بخش فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه ای نیز آثار باید در قالب آنونس، مستند، تیزر، داستانی و انیمیشن با موضوعات قرآنی به دبیرخانه ارسال شود.
وی گفت: در بخش خوشنویسی یک آیه یا سوره قرآن کریم در برگزاری مرحله اول مسابقات در برگه مخصوص به صورت نستعلیق و شکسته نستعلیق، خوشنویسی نموده و به دبیرخانه ارسال شود.
مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد گفت: علاقه‌مندان به حضور در این مسابقات، می‌توانند  تا 10 آبان‌ماه با مراجعه به سایت  http://farhangipr.irib.ir ضمن کسب اطلاعات نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی همچنین از تمدید ثبت نام در این دوره از مسابقات خبر داد و تصریح کرد: زمان ثبت نام مسابقات تا 30 شهریورماه بود ولی به درخواست‌ کارکنان و همکاران صدا و سیما، ثبت‌نام تا 10 آبان‌ماه ادامه یافت.
captcha