وزارت نیرو از اعتبارات دولتی فاصله می‌گیرد
کد خبر: 3656082
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷

وزارت نیرو از اعتبارات دولتی فاصله می‌گیرد

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق گفت: مبحث آب در برنامه ششم توسعه به عنوان موضوع ویژه مطرح است و آنچه که در کشور به شکل بحرانی باعث ایجاد نگرانی شده است مباحث مربوط به آب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) فارس نوشت: علیرضا دائمی در خصوص معرفی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت نیرو به مجلس گفت:در شرایط کنونی صنعت آب کشور نیازمند تجارب اشخاصی که تجربه بین المللی دارند هست اما آنچه که مهم است این است که بحث آب در کشور به چالش بزرگی تبدیل شده که نه تنها در وزارت نیرو بلکه در تمام کشور به عنوان یک موضوع ویژه مطرح است.

وی افزود: مبحث آب در برنامه ششم توسعه نیز به عنوان موضوع ویژه مطرح است و آنچه که در کشور به شکل بحرانی باعث ایجاد نگرانی شده است مباحث مربوط به آب است.

وی ادامه داد: این مبحث بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد و استفاده از شخصی که دارای تحصیلات در مدیریت منابع آب باشد می تواند به رفع این چالش کمک کند.

دائمی با اشاره به اینکه گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت نیرو نزدیک به سه دهه سابقه کار در این بخش دارد و پیش‌تر نیز در سمت‌های قائم مقام وزیر نیرو و معاونت آب این وزارتخانه دارای تجربیات خوبی است و این از امتیارات مثبت وی تلقی می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت آب کشور در مقطع کنونی،‌ نیازمند تجارب بین المللی است تعاملات خوب با هیات دولت و مجلس در گذشته و حال می تواند کمک حال برنامه های وزارت نیرو باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت منابع محدود مالی در وزارت نیرو آیا این وزارتخانه در اجرای برنامه های پیشنهادی خود در خصوص ساماندهی منابع آبی کشور موفق خواهد بود یا خیر، گفت: وزارت نیرو طی سالیان گذشته تلاش کرده تا به تدریج وابستگی خود را از اعتبارات دولتی کاهش دهد و هدف گیری این وزارتخانه این است که در برنامه های خود استفاده از اعتبارات دولتی را به حداقل برساند.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق در ادامه با بیان اینکه حدود 5 سال است که این برنامه در دستورکار وزارت نیرو قرار دارد و تاکنون نیز با موفقیت پیش رفته است، افزود: اگر بتوانیم قیمت ها و تعرفه ها را بهینه کنیم و نرخ ها را به سمت قیمت تمام شده نزدیک کنیم، این وزارتخانه موفق خواهد شد که در پایان این برنامه اعلام کند، نیازمند اعتبارات دولتی به شکل کنونی نیست.
captcha