موفقیت فعالان قرآنی با جسم و روح سالم محقق می‌شود
کد خبر: 3656097
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸

موفقیت فعالان قرآنی با جسم و روح سالم محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک حافظ بین‌المللی قرآن با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از فعالان قرآنی بر اثر نداشتن بدن قوی و ورزش نکردن دچار افسردگی شده‌اند، گفت: موفقیت در عرصه فعالیت‌های قرآنی و رسیدن به درجات والای انسانیت، هم یک جسم سالم و قوی و هم یک روح بزرگ می‌خواهد و وجود این دو بال در کنار هم ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم، شب گذشته، اول آبان‌ماه، در مراسم رونمایی از طرح‎های افزایش سلامت جسمی و معنوی ورزشکاران از جمله طرح تشکیل «هیئت ورزش و قرآن» در قالب کرسی تلاوت رضوی در ورزشگاه امام رضا(ع)، ضمن اشاره به نکاتی در رابطه با حفظ قرآن، گفت: متأسفانه خیلی از اساتید قرآن به‌ویژه در رشته حفظ بر اثر نداشتن یک بدن قوی و ورزش نکردن، دچار افسردگی شده‌اند.
خستگی ذهنی در کار قرآنی، ناشی از بدنی ضعیف است
وی در ادامه اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه حفظ قرآن، آنچه موجب دشواری کار می‌شود، خسته شدن است که این مسئله از نداشتن بدنی قوی ناشی می‌شود.
حسنی ادامه داد: رسیدن به درجات والای انسانیت، هم یک جسم سالم و قوی و هم یک روح بزرگ می‌خواهد و در این مسیر باید با دو بال پرواز کرد، افرادی که فقط به معنویت روی می‌آورند، بر اثر گذشت زمان به امراض و رنج‌های مختلف گرفتار می‌شوند و دیگر حال عبادت ندارند.
وی افزود: افرادی هم که وقت خود را فقط در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها صرف ورزش کرده، مسیر اشتباهی را طی می‌کنند، در واقع این‌ها برای پرواز فقط یک بال دارند، لذا اگر دو بال معنویت و سلامت جسمی در کنار هم قرار گیرد، مطمئن باشید پرواز به سوی خدا سریع‌تر و قوی‌تر صورت می‌پذیرد.
پرورش اندام و حفظِ همزمانِ حافظ بین‌المللی
نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در رشته حفظ کل قرآن اظهار کرد: در دهه 60 فعالیت‌های قرآنی خود را با قرائت آغاز کردم و پس از آن توفیق داشتم تا به حوزه حفظ قرآن وارد شوم، در سال 70 وارد رشته ورزشی پرورش اندام شدم و درحالی که بدن ضعیفی داشتم اما با پشتکار توانستم بعد از چند سال به قهرمانی استان و منطقه برسم.
وی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که معمولاً برای حفاظ بیان می‌شود این است که حافظان قرآن گوشه‌نشین و منزوی هستند و فعالیت‌ها و مراودات اجتماعی آن‌ها دچار مشکل می‌شود، البته این نظر درستی است و باید فکری برای این مشکل کرد.
حسنی، مشکلات ناشی از عدم ورزش قرآنیان را تشریح کرد و افزود: برخی از اساتید قرآن به علت عدم ورزش، فشارهای ذهنی و کم‌آوردن برای ادامه فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان بستری و به مشکلات جسمی متعددی دچار شده‌اند.
خستگی ذهنی را با فعالیت ورزشی خنثی می‌کردم
وی به همراهی فعالیت‌های ورزشی و قرآنی خود اشاره و اظهار کرد: توفیق شد تا در مدت خدمت سربازی و طی مدت زمان یک سال و دو ماه قرآن را حفظ کنم، من در آن زمان هرگاه از حفظ قرآن خسته می‌شدم به باشگاه ورزشی می‌رفتم و تمام خستگی ذهنی خود را با ورزش برطرف می‌کردم و پس از ورزش دوباره آماده حفظ کلام وحی بودم.
حسنی با بیان اینکه برخی در کار حفظ قرآن نمی‌توانند خستگی خود را از بین ببرند، عنوان کرد: باید این خستگی ذهنی از طریقی خنثی شود؛ چیزی که خستگی جسمانی را خنثی می کند فعالیت معنوی است و بهترین راه خنثی کردن خستگی ذهنی فعالیت بدنی و ورزشی است و اگر این‌ها در کنار هم باشند، موفقیت حاصل می‌شود.
حافظ بین‌المللی قرآن ابراز کرد: من پس از خدمت سربازی توانستم در مسابقات قرآن به مقام اول دست پیدا کنم و هم‌اکنون نیز به مدد اینکه فعالیت بدنی را در کنار حفظ قرآن داشتم به مراتب بسیار خوبی در فعالیت‌ها و هنرهای تخصصی قرآن رسیده‌ام.
بدنی قوی و ذهنی آمده برای حفظ قرآن به 16 روایت
حسنی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده خود در مسیر همگاهی ورزش و قرآن، گفت: هم‌اکنون قرآن کریم را به 16 روایت حفظ کرده‌ام و تا 70 روز آینده حفظ قرآن به چهار روایت دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد، بسیاری از حافظان ما در رسیدن به حفظ کامل قرآن بنا بر یک روایت هم ناتوان هستند، زیرا یک بدن قوی برای همراهی ذهن در این مسیر ندارند.
وی طرح «قرآن و ورزش» را مبارک خواند و ادامه داد: ما در باشگاه ورزشی خودمان به همراه بچه‌های باشگاه به جلسه قرآن می‌رفتیم و همراه با قرآنیان در باشگاه حضور می‌یافتیم، این اتفاق بسیار جالبی بود و البته برکات و ثمرات زیادی هم داشت.  
جلسه قرآن مجموعه ورزشی امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود  
حسنی گفت: جلسه قرآنی به همت فعالان ورزشی و قرآنی آستان قدس رضوی از هفته آینده و به صورت مستمر، دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد مجموعه ورزشی امام رضا(ع) دایر خواهد شد.
captcha