عمل بی اخلاص شخص را به خدا نزدیک نمی‌کند
کد خبر: 3656111
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

عمل بی اخلاص شخص را به خدا نزدیک نمی‌کند

گروه معارف: رئيس اداره تبلیغات اسلامی ملکان، اظهار کرد: اهمیت اخلاص در اعمال، تا آنجاست که عمل بی اخلاص، نه تنها مقرب نیست، یعنی شخص را به خدا نزدیک نمی‌کند، بلکه موجب دور شدن از بساط قرب ربوبی جَلّ وعَلی می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل قربان‌زاده، رئيس اداره تبلیغات اسلامی ملکان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اهمیت اخلاص در اعمال، تا آنجاست که عمل بی اخلاص، نه تنها مقرب نیست، یعنی شخص را به خدا نزدیک نمیکند، بلکه موجب دور شدن از بساط قرب ربوبی جَلّ وعَلی میشود.
وی با استناد به آیه 29 سوره اعراف خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: بخوانید خدا را از سر اخلاص و در هر عبادت رو به سوی او آرید. 

وی افزود: خداوند از هر آن‌چه كافران يا مطلق انسان‌ها او را بدان وصف مى‌كنند، منزه است و فقط بندگان مخلَص الهى مى‌توانند او را آن‌گونه كه شايسته است، وصف كنند.
حجت‌الاسلام قربان زاده با اشاره به فرموده مولای متفیان علی(ع)  ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: نزديک شدن بنده به خداي سبحان به سبب خالص كردن نيت اوست. 
رئيس اداره تبلیغات اسلامی ملکان یادآور شد: بالاترین مرتبه اخلاص، به کسانی اختصاص دارد که تنها برای خداوند کاری می‌کنند.
وی افزود: خالص كردن دين براى خدا، حالتى است كه براى برخى از انسان‌ها با اختيار خودشان پديد‌مى‌آيد.
حجت‌الاسلام قربان زاده با اشاره به رزق معلوم مخلَصين در آخرت تاکید کرد: گرچه جزاى انسان‌ها در آخرت، نفس عمل آنان است، مخلَصين از اين قاعده مستثنا هستند و براى آن‌ها، بالاتر از جزاى عملشان، رزقى معلوم است. مقصود از رزق معلوم، رزقى خاص و جدا از رزق ديگران و بالاتر از آن‌ها است.

captcha