اجرای طرح «تکه تکه‌های قلب من با تو ای حسین» در تبریز
کد خبر: 3656113
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

اجرای طرح «تکه تکه‌های قلب من با تو ای حسین» در تبریز

گروه اجتماعی: مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از اجرای طرح «تکه تکه‌های قلب من با تو ای حسین» در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح «تکه تکه‌های قلب من با تو ای حسین» در تبریز خبر داد. 
وی، در خصوص اجرای این طرح در حرکت عظیم پیاده روی زائران اربعین، اظهار کرد: حدود پنج هزار قطعه کاشی با ذکر «لبیک یا حسین» به زائران پیاده اربعین حسینی اهدا می‌شود و بعد از متبرک به عطر حرم سیدالشهدا(ع)، در تبریز تحویل آرامستان‌های شهرداری تبریز شده تا به عنوان قطعه ای از یک اثر بزرگ با ذکر «چهار سلام اباعبدالله» در گلزار شهدای تبریز نصب شود.  
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 15 هزار نفر در تبریز برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: نصب این کتیبه در گلزار شهدای تبریز، نشانگر جوشش عظیم اربعین حسینی است و هر کاشی حامل «لبیک یا حسین» خواهد بود.  
حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی، با بیان اینکه هدف اصلی طرح چهار سلام ایجاد فضای فرهنگی در حوزه شهری با مشارکت مردم بوده است، بیان کرد: این طرح برای اولین بار در کشور، جهت گسترش فرهنگ اهل بیت، زیارت و ایجاد پیوند معنوی با جریان عاشورا اجرایی می‌شود.  
وی با اشاره به اینکه هر یک از زائران می‌توانند دل نوشته‌ای پشت قطعه‌های کوچک این طرح، حک کنند، افزود: این طرح نوعی اعتقاد قلبی و تعهد درونی زائران اربعین با سیدالشهدا (ع) محسوب می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه بسته‌های معرفی تبریز به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی به زائران پیاده ارائه می‌شود تا در بین زائران دیگرکشورها توزیع شود، افزود: این اقدام فرهنگی در راستای معرفی تبریز 2018 به سایر کشورهای جهان، انجام می شود.    
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه امسال همایش بین‌المللی کربلا در دانشگاه کربلا با حضور کشورهای اسلامی برگزارمی‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی ورود افراد دانشگاهی و فرهیخته در حوزه‌ علمی و فرهنگی است که از اساتید دانشگاه و دانشجویان ایرانی نیز در این همایش حضور دارند و حدود 40 آثار برگزیده از ایران در این همایش شرکت کرده‌اند. 
captcha